קטגוריות
כללי

עמדתי ביחס לשביתת המנחים באו"פ

חברים לספסל הלימודים שאלו/ביקשו/ציפו שאביע את עמדתי ביחס לשביתת המנחים באו"פ.

עמדתי היא כזו:

* ניתן לשבת במו"מ להעלאת התנאים של הסגל הזוטר מבלי לשבות. מוחות טובים ויצירתיים (וישנם כאלו בשפע בקרב המנחים ומרכזי ההוראה באו"פ) יכולים למצוא מתווה שכזה – ללחוץ על הנהלת האו"פ מבלי לפגוע בסטודנטים.

* במדינה החולה שלנו כל אירגון עובדים, החל מהקיקיוני שבהם וכלה בהסתדרות "שמור לי ואשמור לך" העובדים עושה שביתה מכל דבר.

* השביתה אינה פוגעת באוניברסיטה ו/או במי מראשיה, אלא בי ובחברי הסטודנטים.

* הואיל ובאתר של מנהיגי קבוצת המו"מ מטעם המנחים והסגל הזוטר מושמעים דברים קיצוניים שגובלים כמעט בהסתה, והואיל ובאתר הרשמי מטעם הנהלת האו"פ מושמעים דברים מינוריים ושקולים אני נוטה להאמין לכָּתוּב באתר הנהלת האו"פ. זה כמובן משקף את עמדתי האישית ולא בהכרח מתיישר עם המציאות.

* הפעילים מטעם התארגנות המנחים שהפסיקו בכוח שיעורים שהמנחים שלהם לא רוצים לשבות, עשו דבר נלוז ושפל ביותר ובכך הם גורמים נזק לעצמם, כיוון שסטודנטים שתמכו עד אז בארגון מטעם המנחים הפסיקו לתמוך בהם. הסטודנטים רוצים בסה"כ ללמוד, לא לכולם יש תוכניות מגירה ארוכות טווח להיכנס לרשימת מנחי האו"פ ולכן לא יתמכו בכל מחיר בָּארגון השובת.

* מכיוון שיש לנו עסק עם ארגון שרוצה לשבות ולעשות רעש תקשורתי הרבה יותר מאשר להועיל את תנאי העסקתם של המנחים, אנו צפויים לשביתה ארוכה ושיבוש הסמסטר הקרוב, לעניות דעתי עד כדי פגיעה גם בסמסטר הקיץ המתקרב.

* כל העובדות והדעות שצוינו לעיל לא יפריעו לפעילי "כוח לעובד", כמו גם לראשי ועד חברת החשמל ועוד הרבה ועדים אחרים במדינה, להמשיך לשחק על הגב שלי ושל שאר הציבור.

בעז.

קטגוריות
מכתבים למגירה הציבורית

תובנות מיום הזיכרון

תובנות מיום הזיכרון: (וסליחה מראש אם אני פוגע במישהו, אנא, קבלו את התנצלותי)

א. שפעת החזירים הופיעה בארצינו, זה בטוח. נסעתי לי היום לעבודה כהרגלי, וגם היו עלי אוזניות כהרגלי. אבל היום יום הזיכרון לחללי צה"ל ונרצחי פעולות טרור, ולכן שלא כהרגלי, היום שמעתי גלי צה"ל וסיפורים של יום הזיכרון מתוך הזדהות, כי אני ישראלי. אבל לידי ישב מישהו שהווליום של שירי הדיסקוטק שיצאו מהאוזניות שלו כמעט והוציאו ממני את היכולת לשמוע את האוזניות שלי. כנראה שבגלל זה הוא לא שמע שהיום יום הזיכרון.

ב. כל היום טוחנים בגלי צה"ל את "עוד מעט נהפוך לשיר". אני לא כותב שירים אז אין לי זכות למות בעד ארצינו. במקום זאת אני יכול להתקין את התוסף "שאר בשר" של צפריר. שרון גפן כתבה על זה יפה פה.

ג. ואף אחד עוד לא דיבר (וכנראה גם לא ידבר בקרוב) על יום זיכרון ואבל כללי, לאומי או בינלאומי, כלל עולמי וטרנס-אטלנטי או בין-גלקטי זה לא חשוב, אבל מספר הנופלים גדול מידי ועדיין גודל בקצב ממאיר משנה לשנה. צריך יום לזכר כל הנופלים שנרצחו בידי בני עמם. אני מרים את הכפפה וקורא להרוגי תאונות הדרכים בשם: הנרצחים על הכבישים. ותודה לחגורת הבטיחות שבזכותה אני היום חי.

קטגוריות
העולם מצחיק אז צוחקים

ריאיון עם ערס

לכבוד יום העצמאות ה-ס"א (61) למדינת ישראל, תפסתי את ס.א. (השם המלא שמור במערכת), הערס השכונתי, לשיחה קצרצרה על הא ועל- כאילו, דא?

בעז: שלום ס.

ס.: שלום.

קטגוריות
כללי מכתבים למגירה הציבורית

בוקר של חמסין (ילדה בסנדלים)

בוקר של חמסין

מילים לחן וביצוע: מני בגר

בוקר של חמסין
ילדה בסנדלים
נתנה לי את ידה
לקחה אותי לים.

נכנסנו למכונה
נסענו בדממה
ראינו חוף שיש בו
עשב וצדפים

בוקר של חמסין
ילדה בסנדלים
נתנה לי את ידה
לקחה אותי לים

בוקר של חמסין
ילדה בסנדלים
עיניים בוהקות
והיא כולה חלום

בוקר של חמסין
ישבתי על החול
שלהבת אדומה
פרצה מתוך הים

החוף כוסה בדם
פתאום הקיץ תם
ראיתי אנשים
וכולם רצים למים.

בוקר של חמסין
ילדה בסנדלים
נתנה לי את ידה
לקחה אותי לים

בוקר של חמסין
ילדה בסנדלים
עיניים בוהקות
והיא כולה חלום.

נזכרתי היום בשיר הזה מכמה סיבות:

1. אני אוהב את השיר. כבר כתבתי פעם על טעם ועל מוסיקה.

2. הבוקר היה חמסין.

3. היום דיברתי עם מני בגר. הוא התקשר למקום בו אני עובד לשאול שאלה עניינית, וכשהוא הזדהה קפצה לי ילדה לראש. תנחשו מה היא נעלה.

אז הנה כך נראו שנות ה-80, למי שלא הספיק. פשוט אייטיז במיטבו.

קטגוריות
בקטנה כללי מכתבים למגירה הציבורית

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

תמונה אחת שמדברת בשבילי יותר מכל. ילד יהודי בגטו, מול רובים שלופים. אין לי צורך להוסיף מילים – תמונה אחת שווה אלף כאלו.

ילד יהודי בגטו
ילד יהודי בגטו

ו-64 שנים אחרי, העולם מדחיק ורץ בעיניים פקוחות אל התופת הבאה.

קטגוריות
כללי

דיווחי תנועה

להלן תקציר דיווחי התנועה מהמטוס הקל של גלגל"צ מהמסוק הכבד של צבר:

עומס כבד במיוחד הורגש במוצ"ש מצומת צבר ועד מחלף האינטרנט הישראלי. צור וקינמון תיזמנו בממוצע 25 דקות. תודה צור, תודה קינמון. שלומיאל תיזמן את העומס הזה כאינסופי בגלל חוסר יכולת לתקשר עם השרת שלי שנפל. השכן שלי שגר מתחתי הובהל לבית חולים עקב שבר בגולגולת מהשרת העמוס שנפל עליו.

עומס כבד הורגש גם אתמול (יום ראשון) על השרת ברוב שעות היום.

קטגוריות
כללי

הודעה למנויי קוראי RSS של האתר שלי

קודם כל אני רוצה למסור תודה לכל מנויי RSS של הבלוג שלי. זה כיף שאנשים אוהבים לקרוא את מה שאני כותב, וזה מביא חשק לכתוב עוד (אבל מה לעשות, הזמן לא עומד לצידי, הוא רץ מהר מידי).
לפני יומיים גלש אצלי באתר מישהו שהגיע דרך הקישור לתמונה של השרת הביתי שלי שהשארתי באחד הפורומים של אובונטו ישראל, והגדיר קריאת RSS מהבלוג שלי.
אני פונה פה פנייה אישית, למי שקורא RSS מהאתר שלי עם תוכנת Akregator החל מלפני יומיים:
תשנה בבקשה את הגדרות הקריאה של התוכנה.
התוכנה קוראת את הבלוג שלי כל 6 דקות.
אתה הורג לי את השרת… :(
אין צורך לקרוא את הבלוג שלי יותר מפעם ביום, אני לא כותב נמרץ כמו שזיף. אפילו הרובוט של גוגל מבקר אצלי "רק" פעם ב-3 שעות.
בנימה מכובדת זו, אוסיף לכל הקוראים הקבועים של הבלוג שלי, וגם לאורחים, שככל הנראה בהמשך היום (שישי, 17/4/09) האתר שלי יושבת לכמות לא ידועה של שעות לרגל עבודות תחזוקה (בתקווה שאני אוּכל כמובן מבחינת זמן).
בעז.

קטגוריות
לינוקס וקוד פתוח

מי מתוחכם יותר (חלק שני ולא צפוי)

בכל אוניברסיטה בעולם (פחות או יותר, למעט אולי אוניברסיטת הקניבלים בדרום זמביה), בדרך לתואר במדעי המחשב צריך ללמוד לינוקס.

למה לינוקס? שאלתי פעם.

"כי כשלומדים את הבסיס למערכת הפעלה, וצריך לחפור בתוך הקרביים של המערכת, מערכת לינוקס היא הבחירה הטבעית כי היא קוד פתוח" נעניתי.

חבר שלי הגיע לזמן הזה שהוא צריך "להתקין לינוקס" בשביל ללמוד. להתקין, פחחח… הוראות ההתקנה שקיבלנו מהאוניברסיטה הן על VMware Player for Windows, והלינוקס הוא קנופיקס. כמה מביש, זה בכלל לא להתקנה.

"תתקין אובונטו" יעצתי לו, "בשביל מה להסתבך עם וירטואליזציה?" – צריך לשמור קבצים מהמערכת על התקן וירטואלי כדי להעביר אותם אח"כ למחשב המארח, כמה תסבוכות רק בשביל לקבל טראומה מלינוקס בלי לדעת שהטראומה היא בגלל הוירטואליזציה על כל קשייה ולא בגלל הלינוקס.

כעבור כמה ימים (השבוע) התקשר אלי חברי משכבר הימים, התקין לינוקס אובונטו בפעם הראשונה (עבר בסדר) ועכשיו הוא צריך להתקין eclipse. כבר אמרתי מתכנתים?

"אין לי מושג ירוק מה עושים פה. לא מכיר בכלל לינוקס. איך מתקינים תוכנות"? הוא שאל אותי.

"באיזה שפה המערכת שלך" שאלתי. אנגלית.

"כנס לsystem, אח"כ לadministration, משם לsynaptic, תלחץ search, תקליד eclipse, סמן את הריבוע שליד eclipse, לחץ apply. עכשיו המתן כמה דקות שהמערכת תוריד ותתקין את התוכנה. בסוף לחץ close".

מזל שאני לא תומך של מתחילים בחלונות. האם היה לי סבלנות לדקלם משהו בסגנון: "חפש eclipse בגוגל, תגיע לאתר של eclipse, הורד קובץ exe, העבר דרך אנטיוירוס, אופס – תתקין גם אנטיוירוס. לא, אין מנהל הורדות אוטומטי בשביל להתקין אנטיוירוס ואקליפס בקליק וחצי. לא, זה לא הקובץ הנכון. אקליפס הוא 100 ומשהו מגה, חפש שוב בגוגל, אתה באתר? תלחץ על download, תאשר הורדה ותבחר מקום לשמירת הקובץ, עכשיו חפש את הקובץ שהורדת בשולחן עבודה, או המסמכים שלי. המסמכים שלי זה כמו תיקית הבית בלינוקס. עכשיו תלחץ עליו דבל קליק, תלחץ כמה פעמים next, עכשיו צריך להפעיל מחדש את המחשב. תמחק אח"כ את הקובץ שהורדת כי עכשיו הוא מיותר".

כנראה שלא היה לי סבלנות לזה, כי כשמדובר במישהו שלא מכיר את מערכת ההפעלה ה"ידידותית" הזו, הסיפור היה לוקח חצי שעה וצפונה (אפילו אם נניח שהוא מסתדר טוב עם מחשבים ורק את חלונות הוא לא מכיר). לכן אשאל שוב את השאלה המתבקשת: איזה מערכת הפעלה ידידותית יותר?

בעז.

קטגוריות
לינוקס וקוד פתוח

מי מתוחכם יותר?

אני יושב במחשב אצל ההורים שלי, קצת השלמת ידע באינטרנט ערב החג, אוטוטו ליל הסדר. לאחר גלישה כזו ואחרת באתרים החביבים עלי וגם באלו שאני נאלץ לגלוש אליהם, אני מקבל הודעה מוזרה:

שגיאה מיקרוסופטית אופיינית

אני לא יודע מה איתכם, אני לינוקסאי ולא מבין שפת מחשב. למעט פה ושם אני לא משתמש במערכת המורכבת הזו "חלונות", ולי אין הודעות מוזרות שכאלו בשפה שאני לא מבין. מאז שסיימתי את הקורס באסמבלי באוניברסיטה לא הזזתי מידע לאוגרים במעבד באופן ישיר, לא עשיתי הינדוס לאחור ולא התעסקתי עם כתובות זיכרון ברוחב 32 ביט. זה נראה לי עבודה שחורה מידי בשביל תכנות בשפה עילית.

מאז שעברתי ללינוקס העולם פשוט יותר, מובן יותר. דווקא ההורים שלי לא נחשבים למומחי מחשב, לכן מוזר לי שהם משתמשים במערכת הפעלה שככה נראים הודעותיה (ושבכלל יש לה הודעות כאלו).

ושוב, כמו תמיד, אני אשם בזה… (אבל אני יכול לטעון להגנתי שהתקנתי להם חלונות כשנה לפני שעברתי ללינוקס)

חג שמח ללינוקסאים ולחלונאים, לאלו ששומרים כשרות ולאלו שלא, לאלו שברכו היום ברכת החמה וגם לאלו שקמו בצהריים, לאלו שעושים סדר עם המשפחה ולאלו שעושים סדר במשפחה, בקיצור – חג שמח לכולם.

 

(נא לא להגיב "אז תעביר את ההורים ללינוקס". מתכנת חכם אמר פעם: "אם זה עובד – אל תיגע". חוץ מזה יהיה להם קשה להתרגל למערכת חדשה)

קטגוריות
בקטנה כללי

אשר יגורתי בא לי

הנה אני מוצא את עצמי מצטט שוב משפטים שבמקור הגיעו מהתנ"ך.

הפעם על האפשרות לגשם ועננים ביום רביעי בבוקר – זמן ברכת החמה לה אני מחכה בקוצר רוח כבר 28 שנים ועלול לקלקל הכל.

מקור המשפט בספר איוב, פרק ג' פסוק כ"ה: "אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי – יָבֹא לִי".

(גיגול בעניין הביא אותי לכאן).

טוב, אז נחכה עוד 28 שנים. כנראה שלא אסע לירושלים. עדכונים יבואו. נקווה לטוב.

בעז.