קטגוריות
כללי מכתבים למגירה הציבורית נושאים מורכבים לאנשים פשוטים

אמא, גם אני כוכב

ע"פ תיאוריות מדעיות מתקדמות, לאחר המפץ הגדול נוצר ביקום החדש חומר ואנטי-חומר.

שני סוגי החלקיקים התאיינו (ביטלו זה את זה תוך שחרור אנרגיה), אבל היה "קצת יותר" חומר מאשר אנטי-חומר, ולכן יש ביקום שלנו חומר. אותו ה"קצת יותר חומר" זה מה שמרכיב את כל החומר (המוכר לנו) ביקום. ופה לא אתייחס לחומר האפל, שהוא יותר מוזר מחומר.

החומר, דהיינו חלקיקי הפרוטון/נייטרון/אלקטרון המוכרים לנו, התאחדו עם הזמן למבנה המוכר לנו בתור אטום. אם לדייק – אטום מימן. רוב היקום עדיין עשוי מימן: זוהי צורת האטום הפשוט ביותר – פרוטון אחד בגרעין ואלקטרון אחד סביבו.

שאר היסודות הכימיים המרכיבים את היקום (בעיקר הליום ועוד קצת מכל השאר) – כולל חמצן, סיליקון, פחמן וברזל – נוצרו מהיתוך מימן בתוך ליבות כוכבים כמו השמש שלנו. היסודות הכבדים ממימן התפזרו בחזרה ליקום בהתפוצצויות קוסמיות אדירות שנקראות סופרנובות. הסופרנובות אחראיות להיווצרות כל החומר ביקום שיותר כבד מברזל – כולל זהב, כסף, עופרת, אורניום ועוד.

מהחומרים האלו נוצר כדור הארץ, וגם אנחנו.

קטגוריות
העולם מצחיק אז צוחקים כללי מכתבים למגירה הציבורית שינויים בהרגלי הצריחה

כשר לפסח למהדרין בהשגחת הרבנות רמאללה

פסח מתקרב ואיתו הניקיונות והלחץ, או הלחץ מהניקיונות – תלוי במי מדובר. להלן מאמר שלא ישחרר אותכם מהניקיונות, אבל אולי ישחרר אותכם קצת מהלחץ 🙂 .

כשמנקים את כל הבית ומוציאים את הדברים שאינם נחוצים וסתם מעמיסים את הארונות, זה כבר נותן הרגשה יותר קלילה. באותה צורה כדאי לנקות גם את המחשב מכל מיני זבל אלקטרוני שהצטבר במהלך השנה האחרונה, וגם מגן החיות (סוסים טרויאנים, תולעים, וירוסים ושאר זוחלים) שמועמס על כל מחשב עם קירות דלתות וחלונות. אני בעד פינגווינים.

לא לזה התכוונתי
לא לזה התכוונתי
קטגוריות
בקטנה כללי

יום מעניין

אתמול, יום חמישי, ה-31 במרץ 2011, קרו 3 דברים חשובים בישראל: