ארכיון לחודש מאי, 2009

הינך צופה בארכיון צבר – בלוג עם קוצים לחודש מאי, 2009.

3 שנים זה המון זמן

כבר כמעט 3 שנים שגלעד שליט נמק בכלא על לא עוול בכפיו. 3 שנים זה ה-מ-ו-ן זמן. וכל הסיפור הוא על בחור צעיר שהורע מזלו והיה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון ונפל בשבי של חיות ורוצחים. למה למדינה הזו, עם הצבא הזה שנחשב לצבא החזק ביותר במזרח התיכון, המדינה שמייחסים לה יכולות גרעיניות, שהיא […]

איזה סוגי קוד אתם מכירים?

כל הזמן מדברים על קוד פתוח. אחרי שיחה עם חבר לעבודה הגעתי למסקנה שיש גם סוגי קוד אחרים. קוד סגור: נו, באמת, לא צריך להסביר. זה תוכנה המופצת ללא קוד המקור שלה. קוד המקור נשאר נאמן למקור, והמשתמשים נשארים שפוטים למקור.

מהי תוכנה? מהו אלגוריתם? ולמי יש בבית מכונת טיורינג?

מהי תוכנה? איך היא עובדת? ומה הקשר בין פקודות בשפת תכנות לשפה בינארית עם אחדות ואפסים? אנסה לענות.

עונת הקקטוסים

צבר אתר עם קוצים גאה להציג: עונת הקקטוסים. השם לאתר נבחר לא במקרה: אני מגדל קקטוסים משנת 1998. בחודשים מאי-יולי ישנה פריחה יפה לקקטוסים, הם גודלים בקצב מהיר כאילו אין מחר, ולבסוף נעצרת גדילתם עד לשנה הבאה.

זה הכל רק שאלה של (סיבוכיות) זמן

אריאל, אחד המנחים באו"פ שמתנגד נחרצות לשביתה הוא במקרה (ולשמחתי) גם מנחה שלי באחד הקורסים שאני (חושב שאני) לומד בסמסטר מושבת זה*. כך מתנהל שיעור שלא כסדרו:

ליהנות מכל היתרונות (או: למה קוד פתוח תמיד יותר טוב)

אומרים שאם לינוקס היה דבר כזה מוצלח הוא היה כובש את העולם. לכן לא מאמינים שלינוקס היא מערכת הפעלה טובה. לך תנסה להסביר לאנשים שטופי מוח, שסוכני המכירות של מיקרוסופט פשוט עושים את מלאכתם נאמנה. תארו לכם עולם הזוי שבו קוד סגור הוא יותר טוב. אפרט איך:

למה בלינוקס אין איחוי דיסק

זו שאלה שעולה הרבה בפורומים, למה אין איחוי דיסק בלינוקס, או איפה ניתן למצוא אותו אחרי התקנת לינוקס. במקום להסביר הרבה פרטים טכניים, עדיף להסביר באופן כללי למה מערכות קבצים מסוימות צריכות לעבור איחוי מידי פעם ומנגד, מערכות קבצים אחרות לא צריכות איחוי.

אז מה היה לנו כאן? (רשימה חלקית ולא סופית)

להלן רשימת חלקית (מאוד) של האירועים שתפסו מקום בחדשות בשנים האחרונות: מלחמת לבנון השניה (12/7/06) תלייתו של סדאם חוסיין (30/12/06) באן קי-מון מזכ"ל האו"ם (1/1/07)

(ה)שפעת התקשורת

אז מה? השָפעת המתוקשרת הגיעה לארץ? כבר יותר מ-200 מקסיקנים מתו מהמחלה? העולם בפאניקה, ארגון הבריאות העולמי הכריז על מגפה, התקשורת מפמפמת לנו איזו בהלה, הטיפול הועבר למשרד הבטחון, ממש פחד. מסתבר ששכחו לומר לנו גם כמה אנשים מתים משפעת רגילה וסיבוכיה. המספרים: 3000 ישראלים בשנה. אני ממש ממש חושש עכשיו – אני עוד עלול […]

השרת שודרג

האתר חזר לתיפקוד מלא מעט אחרי השעה 11:00 בבוקר. השרת שודרג בהצלחה, היו בעיות שתקעו אותי עד 2:30 בלילה, ואחרי הפסקה לא מספיקה של שינה המשכתי הבוקר עם השידרוג. בגלל המיקום הבעייתי של המחשב נאלצתי להעביר חלקים מקופסא לקופסא, כי הקופסא שקיבלתי הייתה רחבה ב-2 ס"מ ממה שיכולתי להרשות לעצמי. פירוט נמצא כאן. השרת עובד […]