קטגוריות
כללי שינויים בהרגלי הצריחה

להציל את הכדור

הכדור אצל גרשון, הוא מעביר לבנאדו. בנאדו נוהג במהירות מופרזת ומעביר את הכדור לתמוז, הוא בועט אותו ו…

הפסקת חשמל.

מי הציל את הכדור ביום חמישי בערב, שעת כדור הארץ?

קטגוריות
כללי מכתבים למגירה הציבורית

יוצאים לדרך חדשה

"כל סוף הוא התחלה חדשה", אמרו שב"ק ס' לפני יותר מעשור, וצדקו. מנויי הרסס של הבלוג (אולי) לא שמו לב להבדל, כי הבלוג לא היה למטה לזמן ממושך.

אז החדשות הן, שכמו אילן, אריאל, ועוד הרבה אנשים יקרים שהתחילו את האתר שלהם על שרת ביתי ועברו להתאחסן במקום אחר, עכשיו הגיע תורי.

קטגוריות
כללי מכתבים למגירה הציבורית

יום תזכורת לשואה ולגבורה

חלפה שנה מאז שכתבתי פה מילים בודדות על יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

גם היום שקלתי אם לפתוח את המחשב ולכתוב. לא כי אין מה, אלא כי קשה לי לכתוב.

בשנה האחרונה, כמו בכל השנים שקדמו לה, שמעתי וראיתי דברים, ואפילו נחשפתי בקטנה לחומר משפחתי שמשום מה לא ראיתי קודם. עצם קיומי הוא הוא הניצחון של ההיגיון על הטירוף.

במשפחה שלי מעולם לא דיברו על השואה. לדור שלי אף אחד לא נידב את הזיכרונות – גם כי מי שידע, כבר עשרות שנים אינו איתנו, וגם כי יש סוג של קשר שתיקה. ואולי זו אשמתי שמעולם לא שאלתי, ועל אף זאת, אינני בטוח שאני רוצה לשאול.

ולפני דקות אחדות, בפעם הראשונה בחיי, חיטטתי באתר של יד ושם וחיפשתי כמה שמות, שידעתי שאי שם, ב-1942 הובלו אל מותם. ואכן מצאתי את שמות קרובי משפחתי שנרצחו בידי הנאצים (*), וכתב ידו העגלגל של סבי מעטר את הדו"ח שהוא מילא לפני יותר מ-30 שנה עבור יד ושם. אני אפילו לא יודע אם ההורים שלי ראו את זה, כמעט בטוח שאחָי לא ראו את הדו"ח הזה מעולם. אינני יודע אם אי פעם הייתי מגיע אליו לולא האינטרנט.

קטגוריות
בקטנה כללי מכתבים למגירה הציבורית

כשר לפסח בלבד

אני לא מבין למה העוגיות של פסח לא נמכרות כל השנה.

קניתי לבית מלאי של עוגיות פסח שיספיק אולי לעוד שבועיים, רק כי הם היו העוגיות האחרונות בחנות והמוכר הצהיר על כך שיגיעו עוד עוגיות כאלו רק בפסח הבא.

האם העוגיות האלו לא כשרות לחמץ?

אתמהה…

קטגוריות
בקטנה העולם מצחיק אז צוחקים כללי

חשיפה נוספת בפרשה שאף אחד לא יודע עליה וכולם מדברים עליה

בחוץ סוערת התקשורת, מהומה על מאומה, כולם אומרים שיש משהו שאסור לדבר עליו (כולל החלק שאומר שאסור לדבר על כך שיש פרשה שהוטל עליה צו איסור פרסום, והחלק שאומר שאסור לדבר על הפרשה שאסור לדבר עליה. מי אמר רקורסיה ועוד לא זרקתי עליו איזה ספר במטומטמיקה בהוצאת האו"פ?). אבל אף אחד לא שוכח להפנות כל גולש חטטן זב עכבר לחפש בתקשורת הזרה מילים מסוימות שדוׁד גוגל כבר תודרך לפרטי פרטים מה צריכות להיות תוצאתן.

אני יודע פרט קטן שאני רוצה שגם אתם תדעו.