דיווחי תנועה

להלן תקציר דיווחי התנועה מהמטוס הקל של גלגל"צ מהמסוק הכבד של צבר:

עומס כבד במיוחד הורגש במוצ"ש מצומת צבר ועד מחלף האינטרנט הישראלי. צור וקינמון תיזמנו בממוצע 25 דקות. תודה צור, תודה קינמון. שלומיאל תיזמן את העומס הזה כאינסופי בגלל חוסר יכולת לתקשר עם השרת שלי שנפל. השכן שלי שגר מתחתי הובהל לבית חולים עקב שבר בגולגולת מהשרת העמוס שנפל עליו.

עומס כבד הורגש גם אתמול (יום ראשון) על השרת ברוב שעות היום.

המספרים: למעלה מ-40 גולשים שונים נכנסו לאתר שלי מהרגע שפירסמתי כאן לינק לתמונות שצילמתי במפגש אובונטו. פרסמתי את התמונות במוצ"ש בשעה 19:41, ועד חצות הלילה נצרכו כ-250 מ"ב של רוחב פס עולה. מכיוון שהשרת רץ על פנטיום 3, כמות הכניסות גורמות לו לקרטע אפילו כשאני מנסה לגשת אליו בתוך הרשת הביתית. מכיוון שאני מחובר לאינטרנט בכלבים (זו לא טעות) במהירות 1.5 מגה ביט יורד, אבל רק 128 קילו ביט עולה, קיבלו כולם רוחב פס מאוד מאוד צר ואני חושב שחווית הגלישה בשעות האלו הייתה בכלל לא חוויה. דרך אגב, 128 קילו ביט לשניה זה תכלס בערך 15 ק"ב, ואם נחלק את זה ל-5 גולשים בו-זמנית נגיע למספרים מגוחכים כמו מהירות של 3 ק"ב לשניה להורדת תמונות. זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב. לפני כמעט עשור התחברתי לאינטרנט במודם חיוג 56K דרך קו טלפון של בזק וקיבלתי מהירות יותר גבוהה מזו. באותה תקופה גם הדף הראשי של אתר וואלה! היה נטען תוך 30-60 שניות.

המשך: עד לשעת כתיבת שורות אלו נכנסו לראות את התמונות של מפגש אובונטו למעלה מ-70 גולשים, שצרכו נפח גלישה שעולה על חצי ג'יגה. חיבור האינטרנט נותק כ-43 פעמים במהלך היומיים האחרונים, מתוכם 17 פעמים קרו בתוך אותם 4 שעות קריטיות במוצ"ש (משעת פרסום התמונות ועד חצות). לכל זה השרת הגיב בקצת הקאות על שטח הדיסק המסומן לזיכרון החלפה (swap), כי המקום הפנוי בזיכרון הראשי שלו הצטמצם לרמות שהוא לא חשב שהוא יצרוך (יש לו 512 מגה, המצב בד"כ יציב ובערך 200-300 מגה נמצאים בשימוש). זה כנראה קרה מעודף חיבורים בו-זמנית. לא נורא – לעומתינו, בני האדם הנחותים, למחשבים אפשר לעשות אתחול והם מבריאים בצ'יק צ'ק.

"אתחול?" ישאל אותי השרת עוד כמה דקות כשאני אתן לו את הפקודה, "תזכיר לי מה זה". לך תסביר לו ששרתי וינדוס יודעים היטב מהו איתחול, ושהוא מהזן הנבחר ולא חולה כל יום בוירוסים ושאר מריעין בישין.

יש לי מתאם שיחות VOIP ואת שיחות הטלפון הביתיות שלי אני מוציא דרך האינטרנט. אתמול (יום ראשון) אשתי התלוננה על בעיות שמיעה שלא קשורות לרופא אף-אוזן-גרון. זה יעבור, עניתי לה.

מאז שלשום בערב ובמשך כל יום האתמול נמשכו ההורדות. היום קיבלתי יום שקט וסופסוף גם אני יכול להיכנס לאתר של עצמי כדי לכתוב לכם שאני אוהב אתכם חברים יקרים, ולמרות העומסים אני אמשיך לייצר ביטים מהתאים האפורים שלי, כמו שכתוב מתחת לכותרת הבלוג.

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

4 תגובות ל“דיווחי תנועה”

  1. מאת akiva:

    ובכל זאת, זה הזמן להודות לצלם היקר והמוכשר (מאוד) על עבודת הצילום הנהדרת שהוא עשה.
    גם אני מודה שהשתתפתי בפוגרום על האתר שלך, סליחה.

  2. מאת Ddorda:

    עד המפגש הבא כבר יהיה שרת חזק יותר, אין ספק 😛

  3. מאת פלי:

    אני משש מצטער גם אני הורדתי את כל התמנות למחשב שלי…. (בכל זאת אני מופיע בחלק מהם)

    לא היה לי מושג שהרשת יושב על המחשב האישי שלך….

  4. מאת tsabar:

    הכל בסדר, אני לוקח את זה בחיוך. הלוואי שרק אלו יהיו צרותי כל חיי 🙂
    אני מזמין אתכם לתזמן יותר ברצינות את העומסים – מתי נכנסתם לאתר? האם חוויתם ניתוקים (זתומרת "שגיאה, אי אפשר להציג את הדף", "אי אפשר להתחבר לאתר" וכו') או שהתחברתם לאתר בלי בעיה? כמה זמן לקח לכם לטעון תמונה מוגדלת בודדת?
    בדיקת עומסים יותר טובה מזו לא תהיה לי בקרוב…

השארת תגובה