האם יום שישי ה-13 יקבע את גורלינו?

אינני מאמין במזל רע שבא בימי שישי ה-13, ואינני דופק על עצים להרחיק מזל רע. אפילו אינני יורק על חתולים שחורים וחמודים.

אבל היום הוא יום שישי ה-13, ובעוד כך וכך שנים (קצת פחות מ-20, ליתר דיוק), עלול העולם להגיע אל קיצו ביום שישי ה-13. לא צריך להיות נביא רואה שחורות, מספיק לגלוש באתר של נאס"א.

אפופיס (אפפ) הוא אל החשכה במיתולוגיה המצרית, ועל שמו נקראו עוד כמה דמויות מוכרות, ביניהן חייזר מסוכן בסדרת הטלוויזיה סטארגייט, וגם סלע בגודל כמה מאות מטרים שמשייט לו בחלל (אסטרואיד).

אז מה בין יום שישי ה-13, אל הרוע במיתולוגיות עתיקות, סלע בחלל וקץ העולם? ניחשתם נכון. אם לנאס"א ולחבריהם לא יהיה פתרון, סלע בגודל כמה מאות מטרים יתרסק על כדור הארץ ביום שישי, ה-13 באפריל 2029. ע"פ כמה מדידות, אפופיס לא יתרסק על כדור הארץ ביום שישי ה-13 באפריל 2029 אלא יעבור במרחק 30,000 ק"מ, ככה שנוכל אפילו לראות אותו עובר מעלינו – קצת לפני חצות שעון ישראל – כמו שבמקומות חשוכים רואים לפעמים את לווייני ה-LEO (לוויינים נמוכים, בגובה שבין 300 ל-1000 ק"מ). הבעיה היותר סבוכה לאנשי סוכנויות החלל בעולם, היא כוח הכבידה שיופעל על האסטרואיד מכיוון כדור הארץ וישנה את מסלולו של האסטרואיד כך שבהסתברות טובה הוא עלול לפגוע בנו ב-13 באפריל 2036 (שיוצא דווקא ביום ראשון).

עוצמת הפגיעה בכדור הארץ תהיה שווה לפיצוץ של 500 מגה טון TNT, כלומר כמו 25,000 פצצות אטום כמו זו שהופלה על נגאסקי. אם הפגיעה תתרחש ביבשה יהיו מאות אלפי הרוגים ברדיוס של כמה מאות ק"מ, ואם הפגיעה תתרחש בים, גלי הצונאמי יגיעו לגובה 250 מטר. גם לקנות בית על הר האוורסט לא יעזור – האבק שיתפזר באטמוספירה יחשיך את כדור הארץ למשך כמה שנים.

בסיפור התנ"כי, לאחר שאלוהים יצר את אדם וחוה הוא בירך אותם "פרו ורבו ומילאו את הארץ, וכבשוה, ורדו בדגת הים ובעוף השמיים ובכל חיה הרומשת על הארץ" (בראשית א' כ"ח), דהיינו – "השתלטו על העולם!". מה שלא כתוב בתנ"ך, ובא רק מאוחר יותר, היא השתלטות האדם על החלל. המדענים של נאס"א כבר חישבו ומצאו שככל הנראה האסטרואיד לא יפגע בסופו של דבר בכדור הארץ, אבל אם כן – יהיו פתרונות טרם פגיעה (הסטת האסטרואיד ממסלולו, פיצוץ האסטרואיד בחלל וכו').

המסקנה שהגעתי אליה, היא שכנראה כדור הארץ הוא מקום מסוכן לחיות בו. אבל אני לא מודאג, כי בשנת 2036 אני כמעט יגיע לפנסיה, וזה הזמן שבו אני אצטרך לפרוע המון התחייבויות שלי להמון אנשים, והשמדת כדור הארץ יכולה להיות תירוץ טוב כדי להתחמק באלגנטיות משלל התחייבויותי לפנסיה. רק צריך לדאוג שנאס"א לא יהרסו לאפופיס את התוכניות.

לקריאה נוספת:

אפופיס בויקיפדיה

פירסום גילויו בשנת 2004, באתר נאס"א (אנגלית)

הסיפור של אפופיס: פרק ראשון, פרק שני, באתר הידען

אסטרואיד בדרך: NRG, וואלה

וצפירת הרגעה לפני כחודש: האסטרואיד לא יפגע בכדו"א. באתר הידען, NRG

עדויות למטאוריטים אחרים שהתנגשו בכדור הארץ:

אירוע טונגוסקה, בויקיפדיה

100 שנים לאירוע טונגוסקה, באתר הידען

התגלו שברי מטאור שנפל בקנדה, באתר הידען

משמיים תיפתח הרעה, באתר סנונית

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

6 תגובות ל“האם יום שישי ה-13 יקבע את גורלינו?”

  1. מאת idan44:

    ובעוד 48 בערך על פי הזמן במשחב שלי יגמר היום. ובעוד 2 שנים וככמה ימים יהיה 11 ל – 11 שנת 2011! קטע? עד אז אלוהים גדול וכמו שאמרת יש פיתרונות. להרגע אין ממה לדאוג…

  2. מאת akiva:

    הפחדת אותי…
    אני מאוד לא מתעניין בכל מה שקורה מחוץ לעולמינו הקט :-).

  3. מאת Ddorda:

    ואם העולם לא יתפוצץ מזה אני אדאג לפוצץ אותו! *סעעעמק עארס* (בקול ערסי ועם אייפון רועש ביד)

  4. מאת לאה צחור:

    וואווו
    מאיפה אתה מביא את הידע הזה?
    תודה על המידע, נצטרך להיות ערוכים לכך….
    (נ"ב, כנראה שיש סיבות אחרות להיות פראנואידים בגללן…)

  5. מאת tsabar:

    לאה – הידע כמובן מהאינטרנט.

    הידעת?
    למרות שאסטרואיד בגודל 300 מטר יכול לגרום נזק רציני לכדור הארץ, אסטרואידים קטנים בהרבה נופלים כל הזמן על הכדור והאטמוספירה היא המגן שלנו (האסטרואידים נשרפים באטמוספירה ולא מגיעים לקרקע).
    על הירח אין אטמוספירה ולכן יש עליו המון מכתשים (פגיעות של אסטרואידים).
    מסתו של כדור הארץ גודלת בכל שנה ב-30,000 טון בגלל אסטרואידים שנופלים עליו.

  6. מאת tsabar:

    הלילה (בין שלישי לרביעי) יש מטר מטאורים, למי שרוצה לראות כוכבים נופלים:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3806090,00.html
    תיהנו.

השארת תגובה