ארכיון הנושא 'כללי'

הנך צופה בארכיון הנושא כללי.

ליקוי חמה מלא בארצות הברית 21/8/17

כאסטרונום חובב אבל לא מכור, אינני נוהג להוציא אלפי דולרים על כרטיסי טיסה למקומות אקזוטיים בעולם בשביל לחזות במשהו שאפשר לראות רק במקום מסוים. אבל כשזה כמעט ליד הבית, אני אשמח לקחת את האוטו ולנסוע לראות.

טעות קטלנית (בריבוע)

בפינה "היו זמנים" בעיתון "ישראל היום" מהבוקר (5 בנובמבר 2014), חלו 2 טעויות מהותיות בכתבה בת 8 שורות. מדובר, למי ששכח או היה בשא"ש, באסון צאלים ב' (לא ברור לי למה זה לא כתוב). הוא התרחש ב-5 בנובמבר 1992 (ולא יום אחרי רצח רה"מ, כפי שנכתב), ואהוד ברק היה אז הרמטכ"ל ולא שר הביטחון (לאחר […]

חותרת לחיים – הרצאה מאלפת מאלופה

היום אחר הצהריים נשמתי שוב מלוא ריאותי את אוויר הקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. כמעט ולא הייתי שם כסטודנט, אך כבוגר אני מגיע מידי פעם להרצאות מעניינות.

קפיצה קטנה לחו"ל

הלחץ המטורף של החיים, הקיץ הדביק שאוטוטו מגיע, והחדשות הלא-מרנינות (בלשון המעטה) בארצנו הקטנטונת גרמו לנו לחשוב על נופש קצר בחו"ל. בינינו, אין כמו לזרוק קצת את הראש במדינה שבה המזרח התיכון הבוער שלנו לא באמת מדיר את שנתו של מאן-דהוא כדי לקבל קצת רוגע.

היציאה לחופשי (סיפור לפסח)

"עוד תיקון אחד קטן וזה עובד", חשב לעצמו משה ההאקר. כבר שנים שהאקרים מנוסים ומוכשרים מכל רחבי העולם מנסים להשיג את הגביע הקדוש של עולם המחשוב – האינטילגנציה המלאכותית האוניברסלית. אינטילגנציה שכזו יכולה להחליף אדם בכל דבר שאדם יכול לעסוק בו, ואינה מוגבלת לתפקודים מסוימים כמו משחק שחמט, ניקוי רצפה, חציבת חומרים יקרים מבטן האדמה […]

הכינו את המשקפות: כוכב שביט בהיר מאוד בשמי הערב

השמיים של שנת 2013 בורכו בשני כוכבי שביט בהירים. על השני שבהם – ISON – אשתדל לכתוב בבוא היום (בסתיו), אבל הראשון שבהם ייראה בשמי ישראל בשבועיים הקרובים והוא נושאו של מאמר זה. כוכב שביט בהיר הוא אירוע די נדיר בשמי כדור הארץ, וניתן לראות כאלו פעמים בודדות בעשור. השביט הבהיר הקודם היה הייל-בופ שהופיע […]

עוד מקוָה

"ערה?", היא קיבלה בסמס. כבר אחרי 12 בלילה והיא עיפה. האם היא תיענה לבקשתו של הבחור לצאת? רק לפני חצי שעה היא חזרה מבילוי עם חברים. כולם חברים שלה.

עכשיו נוסעים הביתה הלוך חזור (…עכשיו אפשר לבחור)

אני רוצה לבחור במפלגת-הבית שלי, אבל מתקשה לבחור: חוזרים הביתה = ש"ס שמאלנים הביתה = מרצ אחי, בוא הביתה = הבית היהודי אני חושב שמרוב בתים נהיה פה שכונה. ומה אם גם בשבילי בית הוא רק עוד חלום רחוק?

מצוק מס

אז המצוק הפיסקלי עומד בפני פתרון, ולכולנו ידוע שארה"ב לא הולכת לפשוט רגל. טוב, זה היה ברור – רוב החוב האמריקאי הוא לסין, וזו האחרונה עלולה לפשוט רגל ביחד עם ארה"ב (הכלכלה הסינית מתבססת הרבה על ייצוא לארה"ב). לסין יש אינטרס מובהק להמשיך לתת אשראי לאמריקאים.

סוף העולם

* אז הגיע סוף העולם. נו שוין. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. * אני ואתה, נשנה את סוף העולם. אמרו את זה קודם, לפני, זה לא משנה.