- צבר – בלוג עם קוצים - https://tsabar.no-ip.org/blog -

מי מתוחכם יותר?

אני יושב במחשב אצל ההורים שלי, קצת השלמת ידע באינטרנט ערב החג, אוטוטו ליל הסדר. לאחר גלישה כזו ואחרת באתרים החביבים עלי [1] וגם באלו שאני נאלץ לגלוש אליהם [2], אני מקבל הודעה מוזרה:

שגיאה מיקרוסופטית אופיינית

אני לא יודע מה איתכם, אני לינוקסאי ולא מבין שפת מחשב. למעט פה ושם אני לא משתמש במערכת המורכבת הזו "חלונות", ולי אין הודעות מוזרות שכאלו בשפה שאני לא מבין. מאז שסיימתי את הקורס באסמבלי באוניברסיטה לא הזזתי מידע לאוגרים במעבד באופן ישיר, לא עשיתי הינדוס לאחור ולא התעסקתי עם כתובות זיכרון ברוחב 32 ביט. זה נראה לי עבודה שחורה מידי בשביל תכנות בשפה עילית.

מאז שעברתי ללינוקס העולם פשוט יותר, מובן יותר. דווקא ההורים שלי לא נחשבים למומחי מחשב, לכן מוזר לי שהם משתמשים במערכת הפעלה שככה נראים הודעותיה (ושבכלל יש לה הודעות כאלו).

ושוב, כמו תמיד, אני אשם בזה… (אבל אני יכול לטעון להגנתי שהתקנתי להם חלונות כשנה לפני שעברתי ללינוקס)

חג שמח ללינוקסאים ולחלונאים, לאלו ששומרים כשרות ולאלו שלא, לאלו שברכו היום ברכת החמה וגם לאלו שקמו בצהריים, לאלו שעושים סדר עם המשפחה ולאלו שעושים סדר במשפחה, בקיצור – חג שמח לכולם.

 

(נא לא להגיב "אז תעביר את ההורים ללינוקס". מתכנת חכם אמר פעם: "אם זה עובד – אל תיגע". חוץ מזה יהיה להם קשה להתרגל למערכת חדשה)