הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית המשפט

הסיפור החל לפני כמה חודשים, עת קיבלתי טלפון מנציג מכירות של הוט. הוא ניסה למכור לי טלויזיה כי אני לקוח שלהם בטלפון ובאינטרנט. טריפל הוט עם סדרות פשע ובלי התחייבות. הוא שאל אותי על הרגלי הצפייה שלי בטלויזיה ואני אמרתי לו את האמת הפשוטה – "בערך פעם בחודש, חדשות הערב של ערוץ 2". הוא לא הצליח למכור לי טלויזיה בכלבים כי באמת אין אצלי מי שיצפה. במילים אחרות: אם ננסה לספור את כמות השעות השנתית שאשתי ואני מבלים בבהייה מול מכשיר הטלויזיה, עוד ישארו לנו אצבעות עודף.

אחרי שבועיים בערך מתקשרת אלי נציגה של הוט ושוב שואלת אותי שאלות על הרגלי הצפייה שלי. ושוב אמרתי את אותו הדבר: גברת, יש לי את ערוץ 1,2 ו-10 וזה כבר שני ערוצים יותר מידי. אין לי צורך בעשרות ערוצים. יש לי טלויזיה ישנה מלפני 20 שנה וזה מספיק לי. ואז היא הפכה כיוון: "תשמע, הגיע אלינו מידע שחיברת טלויזיה לשקע של הוט שיש לך בבית. הצפייה בערוץ 10 היא לא חופשית בצורה אנלוגית, ואתה למעשה מחובר בצורה פיראטית לערוצים שלנו. יש לך שתי אפשרויות: או שאני מעבירה את הטיפול בך למחלקה המשפטית, או שאנחנו נוותר לך על כל הזמן שראית כבלים בצורה פיראטית, בתמורה להתחברות שלך לטלויזיה בכבלים בצורה חוקית לפחות ל-3 חודשים, בתשלום חודשי של פחות מ-200 ש"ח לחודש. זה בלי התחייבות ואתה תוכל להתנתק אחרי 3 חודשים. אה, ו-", הוסיפה נציגת הוט כדרך אגב או שלא, "ומאוד כדאי לך להתחבר בצורה יפה ואנחנו נוותר לך, הרי התחברות ל-3 חודשים תעלה לך פחות מ-600 ש"ח, ואילו שכר טרחת עורך דין וקנסות שיטיל עליך בית המשפט על התחברות פיראטית יעלו לך הרבה יותר".

אכן חסרי בושה

אכן חסרי בושה

האזרח התמים, ברגע הראשון שהוא שומע שחברה גדולה רוצה לתבוע אותו, הוא נבהל ונלחץ ועלול גם לעשות שטויות. אני מאמין שזו תגובה ראשונית של רוב האזרחים הפשוטים*. גם אותי זה מלחיץ, במיוחד לאור העובדה שהיא רצתה עכשיו ומיד מספר פקס למשלוח מסמכי התחברות לחתימה. ולא, אין לי יום-יומיים לחשוב מה אני רוצה לעשות, התשובה שלי לכאן או לכאן צריכה להיות מיידית.

לאחר דין ודברים של כמה דקות, הכחשות נמרצות שלי, שכמובן לא עזרו לנציגת הוט להבין שאולי נפלה פה טעות, ושאין לי אפשרות לראות עשרות ערוצים כי הטכנאי שם פילטר בארונית שלהם, ושאני לא מבין מה לא בסדר בלראות ערוצים שמשודרים ממילא חופשי באוויר – הגם שכיום רק באפנון דיגיטלי – אמרתי לה שבואי נדבר יותר מאוחר.

לא אלאה אתכם בסיפורים עד כמה קשה להוריד מהקו נציגת הוט שדורשת תשובה מיידית. לטענתה, היא עוד רגע כבר מעבירה את התיק שלי למחלקה המשפטית אם אני לא אומר לה בשיחת הטלפון הזו שאני מעוניין בהסדר. מה שעזר לי לבסוף לנפנף אותה בלי להחליט בו במקום החלטה מאוד גורלית, הייתה שעת הצהריים והטענה שאני צריך להמשיך לעבוד.

למי שחווה את הלחץ העצום שמפעילה חברת הוט על מנוייה בטלפון ו/או אינטרנט אך שאינם מנויים לטלויזיה דיגיטלית רב ערוצית, כבר יודע שברגע שהם "מתלבשים" עליך, אתה ממש בצרות. העובדה ה"זניחה" שיש לך אפשרות לראות רק את הערוצים שהפילטר שלהם מאפשר לך איננה נלקחת בחשבון, ואפילו אם בכלל לא תחזיק בביתך טלויזיה לא תוכל לשכנע אותם שאין לך אחות. סיפורים על נציגי הוט שדופקים חזק על הדלת בשעות לילה מאוחרות אינם חדשים (יש כאלו משנת 2006, 2007, 2009, עוד 2009, 2010, 2011, עוד 2011, וזו רק רשימה חלקית).

נציגים של הוט המשיכו להתקשר אלינו כל יום, ולפעמים יותר מפעם ביום. הם שלחו אלינו את המסמכים לאימייל כי אין לנו פקס (אני מתנצל, אבל שנות ה-90 נגמרו), והצלחנו למשוך כמה ימים בלי לחתום להם על המסמכים.

ויצאתי למסע משלי – עכשיו אני, צבר אחד קטן וקוצני מול חברה ענקית ודורסנית, שמגובה בסוללת עורכי דין. הואיל ואינני צופה בסדרות הפשע של הוט, אני לא מתכוון לשלם להם איזשהם "דמי כופר". אני יודע שידי נקיות, ועם יד על הלב אני יכול לספר היום לכל העולם שאם הפילטר של הוט לא היה מעביר את ערוץ 10, באמת שזה לא היה משנה הרבה את התמונה. גם ערוץ אחד ויחיד היה מספיק, שכן הדבר היחיד שלשמו הדלקנו טלויזיה הוא להתעדכן בחדשות היום מידי פעם (אני חושב שאחת הפעמים האחרונות שהדלקנו את הטלויזיה הייתה כדי לראות את השריפה בכרמל).

בשעות לילה מוזרות, אחרי המון שעות של התרוצצויות בעבודה בדרכים ובבית, במקום ללכת לישון כתבתי מכתבים לכל מי שחשבתי שראוי לקבל ממני מכתבים. אם זה לגופי תקשורת, המועצה לצרכנות, אמון הציבור, משרד התקשורת, פורומים שונים באינטרנט, ועוד – כל מי שחשבתי שיכול לעזור לי מולם. שעות רבות ישבתי על האינטרנט, אבל לבסוף עשיתי את הלא יאומן והורדתי אותם מהגב שלי בלי לשלם להם דמי כופר ובלי ללכת איתם לבית המשפט. כלומר – לפחות לא בעמדת הנתבע.

על המסמך שהם שלחו לי לחתימה לא היה כתוב סתם "חיבור לטלויזיה רב ערוצית", אלא נוסף שם בכתב יד "הלקוח מחובר בפועל וצופה". וואו – אם כבר פיראטי, אז עד הסוף. באותיות הקטנות כתוב שיש התחייבות ל-12 חודשים, למרות שהנציגה בטלפון אמרה שאין התחייבות וזה רק ל-3 חודשים ואני אוכל להתנתק לאחר מכן.

חתימה על מסמך כזה היא כמו הודאה על רצח שלא בוצע. נקודה. את זה אני ידעתי ולכן לא חתמתי וניסיתי למשוך עוד כמה ימים. הסיבה שרציתי למשוך כמה ימים היא כדי שבמשרד התקשורת יגיעו למכתב ששלחתי. אני יודע שלוקח להם כמה ימים להגיב. ואז הגיע היום –

צהריים נוספים, יום עבודה, ופתאום עוד טלפון. הפעם נציג מפניות הציבור של הוט. "למה שלחת מכתב לפניות הציבור", הוא שאל אותי כאילו הוא לא ידע במדויק מה כתבתי (למה אתה מתקשר? אתה לא יודע מה הסיבה?) הסברתי לו את סיפור ההתעלקות והוספתי לו עוד פנינה: לא רק לגופים צרכניים, למשרד התקשורת ולעיתונות שלחתי מכתבים, אלא גם אליכם שלחתי מכתב – דרך אתר "נתק", עם בקשה מפורשת להתנתקות ע"פ חוק לא יאוחר מ-3 ימים, והנה חלף לו למעלה משבוע ואני עדיין מחובר ומשלם טבין ותקילין. "אין בעיה, אני מעביר את הפניה לנציג של מחלקת ניתוקים ויחזרו אליך בתוך חצי שעה".

מיותר לציין שעד עצם היום הזה לא עברה חצי שעה.

החל מאותו יום לא שמענו עוד מהוט. האם היינו אי פעם מחוברים פיראטית? את זה אפילו הם כבר מכחישים. תגובת הוט למכתב הנזעם שיצא ממשרד התקשורת היה משהו שעד היום אני לא יודע אם לצחוק או לבכות ממנו. מעולם לא הייתה איתי בעיה – כך נכתב – אינני לקוח בעייתי ואין לי חיבור פיראטי לטלויזיה. הם בסך הכל הציעו לי להתחבר לטלויזיה רב ערוצית בכבלים.

תגובה מעניינת, למרות שגם אם הייתי חייזר מעולם אחר, הייתי מתקשה להבין למה לקוח שמקבל הצעה תמימה להצטרף לטלויזיה הרב ערוצית יפנה בתלונה למשרד התקשורת.

מצויד בהקלטות של שיחות, שלפעמים ארכו גם יותר מחצי שעה, שכוללים גם איומים מפורשים על תביעה מתקרבת מצידם, ומגובה במכתב ממשרד התקשורת על כך שהוט לא רואים בי צופה פיראטי (כי הכי חשוב להיות עקבי 🙂 ), ביחד עם הפקס ששלחתי מאתר נתק ואישור הקבלה שלו, ואז הכחשה ששלחתי פקס (שנות ה-90 כבר חלפו, לא?), אני מגיע עם הוט לבית המשפט – אבל על דוכן התובע.

אינני "שועל קרבות ותיק" של בתי משפט. אם למישהו יש ניסיון עם בתי משפט לתביעות קטנות, אני אשמח לשמוע. אם למישהו יש ניסיון עם בתי משפט בכלל, אשמח לקבל עצות.

לכל הקוראים הקבועים וגם לקוראים העתידיים שיגיעו הנה מגוגל כשהוט "יתקעו" אותם – השורה התחתונה היא שאם לא פרצתם לארון תקשורת של הוט אז אתם חפים מפשע. אל תתנו להוט "לרכב" עליכם, כי הם יכולים לאיים ולאיים אבל בבית המשפט יהיה עליהם להוכיח שאתם עשיתם משהו אקטיבי ולא חוקי. גניבה היא מעשה פלילי, ואם הוט אומרים לכם שאתם גנבים (ולכן כדאי שתתחברו אליהם) – אתם יכולים לשלוח אותם להגיש נגדכם תלונה בתחנת המשטרה הקרובה. אם לא עשיתם שום דבר רע, אין לכם ממה לפחד – הם לא יתבעו אתכם. בנוסף, הייתי ממליץ על שליחה מיידית של מכתב דחוף למשרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולווין (בטופס כאן), ועדיף גם לאמון הציבור (כאן) ולמועצה לצרכנות (כאן). וכן – גם כמה גופי תקשורת גדולים לא יזיקו. מי אמר שומר מסך עם אמנון לוי ולא קיבל כתבה על הוט?

עדכון: תבעתי בבית משפט לתביעות קטנות.

* אינני משתמש בביטוי "האזרח הקטן". אנו האזרחים איננו קטנים כלל ועיקר, והוכחנו את זה יפה בקיץ האחרון. מעתה אימרו "האזרח הפשוט".

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

95 תגובות ל“הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית המשפט”

  1. מאת אסי אייס:

    שאפו!

  2. מאת איתן לרנר:

    היי
    לא ממש הבנתי מה הטענה כלפיך. האם היית באמת מחובר פיראטית ?
    אם אתה הולך על ייצוגית קח בחשבון שבית המשפט יבקש ממך להתפשר לפני שהשופט יחליט והם מעדיפים שזה יסגר בינייכם.

    איתן

  3. מאת כפיר לב סיני:

    הוט האלה!
    אני חייב לציין שכשהתלוננתי בפייסבוק שלהם, הם מייד שלחו לי טכנאי, אחרי שנמסר לי שאין להם טכנאי ל-4 ימים הקרובים. אתם מוזמנים להגיד את האמת בפרצוף שלהם. בגלל זה קוראים לזה פייסבוק.

  4. מאת ליאור:

    כתבה מעולה, ותודה על הלינקים!

  5. מאת עידן:

    כל הכבוד!!!!!!!
    כן ירבו!!!!!!!!!!
    מקווה שימצאו האנשים מהתחום שישמחו לתת כתף ויד במשימה!

  6. מאת שגיא:

    צודק מעוז: בתביעות קטנות אין יצוג של עורכי דין משום צד. הרעיון הוא שהאנשים מדברים זה עם זה. נציג החברה לא יכול להיות משפטן או עורך דין. אם הוא עורך דיןף הוא חייב לציין את זה בפני השופט, ואתה יכול להתנגד.
    מה שכן, על מה בדיוק תתבע את הוט? הדבר היחיד כאן הוא הזמן ששחתת על השיחות איתם, ועוגמת הנפש שנגרמה לך, מתח ועצבנות, כתוצאה מהמרוץ אחרי הסחטנים. מעט מאוד כסף – ומעט טרחה להוט, שממילא בוודאי כבר יושבת בבתי המשפט האלה, מסיבות אלה ואחרות.

    אבל למה לא תגיש תלונה על סחיטה, בתחנת משטרה? עברה פלילית, שאם תוכח, תהיה בוודאי פתח לאותן תביעות יצוגיות…

  7. מאת אבשלום:

    החשבת על מה הינך תובע אותם? תבע על גרימת נזק לשמך הטוב. בקש את הסכום המקסימלי שניתן. תצטרך לתמלל את ההקלטות ולסכם עם המתמלל שייתן עדות על האותנטיות שלהן. זה יעלה כסף אבל אמור להתכסות בפסיקת הוצאות לטובתך בנוסף לפיצוי!

  8. מאת אלון:

    לאחותי היה סיפור דומה, היא חתמה על שנה כיוון שאיימו עליה.
    אחרי שנה אמרו לה שהיא מחוייבת לשנתיים.
    היא תבעה אותם בבית משפט לתביעות קטנות ובמשפט קצר עד כדי גיחוך (שהשופט בו שאל את נציגת הוט בציניות "כל שבוע יהיה פה משהו שיתבע אותכם??") היא קבלה מהם 4,000 שח.

  9. מאת שחר:

    מה שצריך לזכור זה שהתשתית במבנה שייכת לך, ורק לך.
    אין כזה דבר "ארון תקשורת של הוט". ארון התקשורת בבניין הוא שלך, התשתית של הוט מותקנת שם ברשותך ולמענך. העבירה היחידה האפשרית היא הסרת הפילטר מהחיבור.
    ראשית, אתה יכול לבצע בבית שלך כמה חיבורים לתשתית הtv שבא לך.
    שנית, מותר לך לחבר טלוויזיות לתשתית הזאת.

    במבנים רבים הוט התחברה לתשתית הזו דרך תשתית אנטנה קיימת (בעיקר בבניינים ישנים)
    אם זה מקרה כזה, הוט מחוייבת לחבר אותך חזרה לאנטנה כשאתה מתנתק/לא מחובר לשידורי הTV שלהם.

    הוט לא עשתה את זה (משיקוליהם, טיפשות, שיקולי עלות של טכנאי, בורות)?
    הם צריכים בעצמם לדאוג לפילטר שימנע ממך לראות את ערוץ 10.
    אתה כ"אדם סביר", לא ריאלי שאם יש ערוץ שעובר על התשתית שלך, תמנע מהצפייה בו…
    אמור לשופט שאם היית יודע שהערוץ אינו חינמיֿ, לא היית ממתין, אלא מודיע בעצמך להוט שהערוץ "פתוח" ומבקש שיחסמו אותו.

    הוט ידעה שהערוץ "פתוח" אצלך ולא התקינה מראש פילטר? מדובר בהכשלה, ופעולה שלא בתום לב.
    כמו פה למשל: http://elyon1.court.gov.il/files/98/800/017/D02/98017800.d02.htm

    יותר מזה, אם בא לך לחסוך לעצמך את הטרחה, כתוב מכתב שמפרט את הדברים הנ"ל, וסכם שאם הוט טוענת כי מדובר בגניבה עליה לפנות למשטרה, וכי כל נסיון לכפות עליך הסדר בתשלום תחת איום של תביעה הינה נסיון לסחיטה באיומים והטרדה מאיימת שהן עבירות פליליות, וכי אתה תובע שהוט יסירו בעצמם את האפשרות לצפייה בערוץ 10.
    ימשיכו? פנה למשטרה.

    יש כל כך הרבה דרכים לזמבר אותם במשחק שלהם שזה מדהים

  10. מאת ליטל:

    אני זוכרת בפירוש שקראתי עם עוד מקרים כאלה ב- http://www.ihatehot.com.
    אם אתה מעוניין ללכת לכיוון של תביעה ייצוגית- אני בטוחה שתמצא שם פרטנרים נוספים. אולי אף יש עמותות חברתיות שיוכלו לעזור לך בעניין. פרט לכך, בכל מקרה לך לתביעות קטנות. אסור להם להשתמש שם בעורכי דין (אם כי קח בחשבון שיש מצב שישתמשו במשפטן/סטודנט למשפטים) ואל תוותר- לפי דעתי יש לך קייס חזק, בייחוד שיש לך ביד ראיות רבות.

  11. מאת ד.א.:

    קרה לי סיפור דומה ומעצבן בטירוף, אבל כשהתחלתי עכשיו לכתוב אותו, זה יצא לי ארוך מדי. אז העברתי את הסיפור לערוץ אחר (פייסבוק). נשאר לי רק לחזק את ידיך, ולהסכים להצטרף לתביעה ייצוגית, אם קיימת כזו.

  12. מאת נינה ולנטינה:

    יום אחד קיבלתי טלפון והוט ואמרו לי שיש לנו תקלה ומחר יגיע טכנאי, עניתי שהכל כרגיל ולא היו תקלות (אנחנו מחוברים דרכם לאינטרנט ולטלפון, אין לנו טלויזיה), אבל לא אכפת לי שיבוא לבדוק.

    למחרת הגיע טכנאי, נכנס לחדר, שאל איפה החיבור של הוט, הראיתי לו, הוא הסתכל מוזר על כל הבית, ואז בא לצאת. הופתעתי שלא בדק כלום, והוא ענה לי שהכל בסדר והלך.

    רק אחר כך ירד לנו האסימון! הם לא הבינו איך זה שאין לנו טלויזיה ובאו לראות אם התחברנו פיראטית.

    גם אם בחינם היום נותנים לי לראות את הזבל שלהם, לא הייתי מוכנה. ועוד אנשים משלמים על זה 200 שח לחודש. לא ייאומן.

  13. מאת אפרת רובין:

    יישר כוח! גם אני ניצחתי את הוט, אחרי ששילחו בי משרד גבייה וכו' וכו', והם נאלצו למתק אותי בסופו של דבר. זה סיפור ארוך לסביב המדורה. אני פניתי, במקביל למשרד התקשורת, למשרד להגנה על הצרכן ברשות הכבלים והלוויין, וכן לוועדת הכנסת לפניות הציבור. באמצעותם קבלתי את מספרי הטלפון והפקס הרלבנטיים, שאותם העברתי לגוף בו אני מתנדבת, שעוזר לאזרחים בהתנהלותם מול השלטונות, מה שנראה לי "תגובה ציונית הולמת". כיום אני מסתפקת בסידור של עידן , ואין סיכוי שאהיה לקוחה של הוט במשהו. אגב, טיפלתי ביהודי חרדי שאין לו טלויזיה, אבל מרגע שהתקשר עם הוט בחוזה אחר (לא כבלים), עטה עליו רשות השידור, ושילחה בו עורכי דין שכן הוא הוגדר כ"פוטנציאל לאגרה". יש חשש שהוט מעבירה רשימות לרשות השידור, אבל אינה מדייקת בהן ואולי עתונאי יוכל לבדוק נושא זה. ולסיום, מכירים את האתר (שיש האומרים שהוא מטעם הוט עצמה) http://www.ihatehot.com/ ?? התרגזו להנאתכם!

  14. מאת vaiden:

    שלוש הערות לא חשובות כלל:
    א. הוט טוענים שהם הגיבו לך ולא פרסמת זאת (כאן – http://www.facebook.com/#!/hot.net.il/posts/306740599370722?notif_t=feed_comment). אני בטוח שכולם היו שמחים לשמוע את תגובתה של הוט, ולו רק בשביל לקבל עוד פרק בסיפור.

    ב. הייתי נזהר מחלק מהעצות המשפטיות כאן. למשל – איום בנקיטת הליכים (תביעה, פנייה למשטרה וכו') אינו נחשב סחיטה באיומים. דוגמה נוספת – הניסיון לאנוס פסק דין בנושא זכויות יוצרים כדוגמה ל"בפני עיוור לא תשים מכשול". מי שחושב שהעובדה שבכבלים של הוט בביתו עוברים ערוצים מזכה אותו בצפיה חינם, מוזמן לנסות את אותו הטריק עם חברת החשמל.

    ג. הוט מתעקשים לנסות למחוק את הפוסט שלך מהוול שלהם. זה מראה על חוסר הבנה כל כך גדול ב"תקשורת" שאני מתפלא שהם לא מתלקחים שם ספונטנית. בתור "חברת תקשורת" והכל.

  15. מאת Dan:

    סיפור מרתק ואכן סיפור הצלחה של האזרח הקטן!
    בן אדם, אתה פשוט תותח ומודל לחיקוי.

  16. מאת Km:

    וואו!! כל הכבוד לך.
    אני חושבת שזו פעם ראשונה שאני כותבת טוקבק, אבל זה מחייב.

    טוב לשעת שיש מה לעזות נגד חברות כאלו , ובאמת כפי שציינת, איננו עוד "האזרח הקטן"- בעיקר בזכות שכמותך (והבחור מהקוטג' ועוד רבים וטובים שלא עולים בראשי כעת)

    שאפו!!!

  17. מאת יאנה:

    תבעתי את משרד החינוך בתביעות קטנות.
    רוב המקרים בתביעות קטנות נגמרים בפשרה (השופטים מנסים לחסוך ככה בזמן כי המקרים רבים וכוח האדם מועט).
    אשמח לענות ולחלוק מניסיוני.

    דברים שאני יכולה להגיד כבר עכשיו:
    1. אסור לבוא עם עורך דין לבית דין לתביעות קטנות! הדרך של חברות לעקוף את זה היא על ידי העסקת סטודנטים בשנה מתקדמת\מתמחים שלא עברו עדיין מבחני לשכה. שים לב שהם לא מביאים עורך דין אחרת זה פסול. שלי עשה רעש וצלצולים וניסה לסנג'ר אותי לעשות את העבודה שלו (תתקשרי לזה וזה ותשיגי מכתב)- קצת מבהיל אבל שווה להיות אסרטיביים מולם.

  18. מאת בניית אתרים:

    אני מקווה מאוד שתצליח להפיל אותם, המעשה שהם עשו לך הוא בלתי יאומן, ואינני מבין למה ניסית למשוך ימים, היית אומר לה בקלות תתבעי אותי, ובכך היה עליהם חובת ההוכחה שצפית בטלוויזיה, ומאחר שלא יוכלו לעשות כך, היית זוכה ותובע אותם על הוצאת דיבה לשווא, ועל סחיטה באיומים.

  19. מאת יואב:

    כל הכבוד!
    בהצלחה!

  20. מאת חיים:

    כשנציגת המכירות איימה עליך שתפנה למחלקה המשפטית, היית יכול להגיד לה שתנתק אותך מהשירותים האחרים שעליהם אתה משלם (טלפון תשתית אינטרנט).
    עם היחס שקיבלת כלקוח משלם, אני מתפלא שלא עשית זאת.

  21. מאת איבון אביב:

    עברתי את כל התהליך שציינת ויש מסמכים חתומים על ההתחייבות שלי להיות מחוברת 3 חודשים, ורק כך חשבתי שאוכל להוריד אותם מגבי, אחרי כן בקשתי להתנתק ואני עדיין צופה בערוצים אנלוגית, הודעתי להם במייל ואמרו שהענין בטפול עד עצם היום הזה, עברה כבר שנה מאז.

  22. מאת ארני:

    הוט היא אחת החברות המתועבות ביותר שקיימות. היה לי את אותו סיפור (רק שהכנסתי טכנאי שלהם הביתה לאחר ששיקר לי בפנים) ומאז אני לא מתכוון להיות לקוח שלהם לעולם ולא משנה מה. אם טכנאי של הוט דופק לכם בדלת לא להכניס אותו הביתה בשום פנים ואופן !!

  23. מאת ערן:

    קצת עצות:
    היום כשאתה כותב משהו על חברה – כדי להצליח אתה צריך להחליף את שם החברה בבן אדם אמיתי שהוא הבעלים שלה – לצורך העניין תבחר את אחד הבעלים המרכזיים בוא נאמר פטריק דרהי (67%), בכל מקום שאתה כותב את המילה הוט בהקשר שלילי, תכתוב ליד זה פטריק דרהי. שים גם תמונה. שים מתחת כיתוב : "גונבים ברשיון ?" או "ברון פשע ?"
    בחלק מן המקומות ציין "פטריק דרהי שגר ב….." בחלק משאר המקומות "פטריק דרהי שבבעלותו גם ….."
    כל זאת למה ? ליצור הקשר שלילי ישיר בין שם הבעלים (בשר ודם ולא "חברה") לבין הבעיה המוצגת. בכל כתבה כלכלית על דרהי – שים קישור לבלוג שלך עליו ועל חברתו.
    נהל קמפיין אינטסיבי כך שכל מי שקורא משהו על פטריק דרהי יגלוש גם לכתבה שלך.

    אם תמצא כתבות על קרובי משפחה של פטריק דרהי, הוסף גם שם בתגובות קישורים לבלוג שלך (או מילות חיפוש בגוגל שיובילו אליה).

    הקם קבוצת תמיכה בפייסבוק (או חפש אחת קיימית באותה מטרה והצטרף אליה) – כתוב שם פוסטים עם קישור לבלוג שלך.

    לצערי החוק הישראלי מאד מאד מפריד בין הבעלים של חברה לבין כל דבר רע שחברה זו עושה, אבל המח האנושי של אנשים שיתקלו בכל הקישורים האלה בכל מקום יצור אסוציאציה בין האדם הזה לדברים שהחברה שלו עושה.

    יום אחד יבוא הבן/נכד/אחיין של דרהי בארוחה משפחתית וישאל אותו – למה אתה רע ?
    ואז ירד לו האסימון והוא יתן הוראת שינוי דפוס התנהגות גורפת בחברה שלו.

    גם שמה פס על כל הצרכנים עד שיום אחד הם הופיעו בדלת ביתה ונתקעו שם. והיום איפה היא ? מי יעסיק אותה ?

  24. מאת ערן:

    בתגובה הקודמת, בשורה האחרונה חסר בתחילת השורה "גם זהבית כהן שמה פס …"

  25. מאת נטע:

    כל הכבוד!
    משמח לשמוע סיפור כזה וגם לגלות מהתגובות כאן שהרבה תבעו אותם וניצחו.
    אני באמת לא מצליחה להבין למה מישהו בכלל מחובר אליהם.
    רק מהסיפור כאן ומהתגובות אני מבינה שה"טכנאים" שבאו לביתי לפני שנה היו בריונים של הוט. לי (כמו רבים כאן) אין טלויזיה כך שזה זכה בנפנוף מצידי אבל אני מזועזעת לגלות שזו התנהגות שיטתית אצלם.

    מחכה לשמוע עדכונים על התביעה!

  26. מאת חוליו:

    שלום,עברתי משהו דומה לשלך ,אני מניח כי את מקרה אמנון לוי ראית כך שאתה היית מספיק יסודי,במידה ותלך על תביעה ייצוגית וזאת אחרי שבדקת ומצאת עו"ד מנוסה ידוע להצלחות לענין ,אשמח אז לפניתך אלי אין לי שום רצון לעסוק בתאוריות ברשת !!!
    יום טוב

  27. מאת ערן לבל:

    כל הכבוד, אחת החברות שחייבים לעמוד מולן ולנצח!
    זה לא יאומן מה שהן עושות לצרכנים:
    למזלי גם אני לא צורך תכנים בטלוויזיה הרב ערוצית, אבל התחברתי לאינטרנט שלהם ושירות לקוחות נוראי כזה לא ראיתי בשום מקום אחר
    תלונה במשטרה על סחיטה באיומים חובה, ובהצלחה בתביעה! תן בראש!

  28. מאת עפר ב:

    מעולם לא כתבתי טוקבק, אבל כאן לא יכולתי לעצור את עצמי –
    כל הכבוד על הנחישות והדבקות במטרה. גם אלינו לדירה הגיעו בריונים דומים, ואחרי ש"הציעו" שנתחבר אליהם, ביקשנו שישלחו לנו הצעה מסודרת. לא שמענו מהם עד היום.
    ישר כח, אני מקווה שהדבר הזה יעורר הדים גדולים ככל האפשר.

  29. מאת ליאור:

    צבר היקר,

    אדם שאני מכיר עבד בשירות המכירות של הוט וסיפר לי על אופן הפעולה במקרים של "התחברות פיראטית". בגדול, איש המכירות זורק חכה ומקווה לתפוס משהו. משמע, הוא יתקשר אלייך בטענה שאתה מחובר באופן פיראטי ואם תתוודה הוא יציע לך את עסקת החבילה: "תתחבר להוט ונשכח מהסיפור". בצורה זו הוא מגדיל את מכירותיו. אותו אדם סיפר לי גם שלעיתים זה לא נעשה בטלפון, אלא ממש בפתח ביתך. סוכן המכירות דופק על הדלת ואם הוא רואה/שומע שידורי הוט (ערוץ 3, למשל) הוא מנסה לגרום לך להודות שאתה מחובר פיראטית ומציע את עסקת החבילה.
    המשמעות היא שהמקרה שלך חוזר חדשות לבקרים ומהווה חלק מדרכי המכירה המקובלות במחלקת המכירות של הוט. לכן אני בטוח שתמצא אנשים רבים שחוו את הסחיטה שחווית על בשרך. בהצלחה בהמשך!!

  30. מאת נעמי:

    הוט = חרא של חברה.

  31. מאת צוק:

    גם בדלת ביתי דפק נציג, הוא אמר שיש בעיה של ניתוקי אינטרנט בבניין ושהוא צריך את מספר המודם, למזלי אשתי לא הייתה לבושה כלכך אז אמרתי לו להמתין והבאתי את המספר הסידורי על פתק, שעניין לו את הת_ת, הוא תחב את הפתק ושאל "תגיד, מי משלם על הכבלים?", אמרתי לו שאין לי כבלים, רק תשתית של אינטרנט של הוט. הוא אמר "אבל מי משלם על הכבלים, כי אתה רואה כבלים", אמרתי לו שאני לא, הוא המשיך משך דקות לחזור על אותה המנטרה, ואז אמר את המשפט הנפלא "תשמע, לי אין אינטרסים, אני רק באתי להסדיר את התשלום", אמרתי לו שזה שהוא לובש בגדים של הוט, בא ברכב של הוט ומנסה לשכנע אותי לקנות מנוי של הוט, זה לא חסר אינטרסים, אז הוא אמר לי שהוא בנאדם פרטי ובסוף היום הוא שם את הבגדים והטלפון בצד, ושותה בירה עם החברים, אז שאלתי אותו אם הוא בעצם רוצה בירה ?!, הוא אמר שחבל שאני לא עושה את המנוי הזה, כי אני מחובר פיראטית, וכי הדבר הבא יהיה מכתב מעורך דין שיעלה לי 500 שקל ואם לא אתחבר אחר כך יהיה עוד מכתב מהמחלקה המשפטית שכבר יהיה הזמנה למשפט וזה יעלה לי 1500 שקל מינימום, אז אמרתי לו שאני עומד לכתוב לו מכתב שיעלה לו 4000 שקל, ואחרי זה עוד אחד שיעלה 10000 שקל, ושלא כדאי לכם כי אני מאד יקר, ואז שאלתי אותו, תיאורטית, נאמר שהייתי עושה את המנוי הזה ל 3 חודשים, מה אז? אז הוא אמר שאוכל להתנתק. הוא אמר שאני יכול לחשוב על זה קצת והוא יחזור, ובזמן שהוא לא היה קראתי קצת באינטרנט ושאלתי חברים מה עושים עם זה, אמר לי חבר טוב לשלוח אותו לעזאזל.
    כשהוא חזר, אמרתי לו שאני לא מעוניין, והוא שוב איים במכתבים ואמר ש"תראה כל השכנים שלך עושים את זה והראה לי חוזים של אנשים מהשכונה שאכן כנראה פחדו וחתמו. אמרתי לו שאני לא מעוניין במה שיש לו למכור, ושילך, סגרתי את הדלת ואחרי דקה הייתה שוב דפיקה, עכשיו נציג אחר מסר לי מכתב מעורך דין, כמובן לא חתום, במכתב אמרו שאני פושע, גנב, שהתחברתי פיראטית וכו ושאם לא אתחבר חוקית ומייד אבוי לי ולגורלי.
    התעלמתי.
    אחרי שבוע התקשר רפי מהמחלקה המשפטית, ואיזה קטע, גם הוא חסר אינטרסים ורוצה רק להסדיר את התשלום, איזה כיף לו, אמרתי לו שאני לא מחובר, והוא אמר שהייתה ניידת ובדקה וראתה שאני מחובר, זה כמובן שקר ואין להם יכולת כזו ולא הייתה ניידת, אמרתי לו שהוא משקר ושאלתי אם הוא עורך דין, הרמתי קצת את קולי כי התעצבנתי ואמרתי לו שלעורך דין אסור לשקר ואני רוצה את הפרטים של השיחה, שאלתי אם היא מוקלטת וביקשתי שלא ימחקו אותה ושיכתוב את זה, ושאני רוצה את השיחה המוקלטת, ואיימתי עליו שאם יקרא לי שוב פיראט או גנב, אתבע אותו על הוצאת דיבה.
    איפשהו שם השיחה הסתיימה, כמו גם האיומים וכו. הם פשוט הבינו שזה לא יקרה.

    אה, איפשהו בשיחה עם רפי מהמחלקה המשפטית שאלתי למה אני צריך את זה בכלל, אז הוא אמר שזה פיצוי על זה שהייתי מחובר, אז שאלתי ומה קורה אחרי 3 חודשים, תתבעו אותי אז ?
    על זה הוא השיב – לא, אחרי 3 חודשים יבוא טכנאי ויתקין פלאג שימנע ממך לראות את כל הערוצים, אז שאלתי למה לא עשה את זה הטכנאי שניתק את הדייר הקודם בדירה, ולמה לא עשה את זה הטכנאי שהתקין לי אינטרנט, של הוט, והזמנתי אותו לעשות את זה מחר.

    כל הכבוד לך על המאבק, מאחל לך בהצלחה, אם תהיה תביעה אני אוכל לאתר את המכתב המאיים ולעזור לך.

  32. מאת ענת:

    הייתי במצבך, הייתי בבית משפט.
    תבעו אותי על 10,000 שקל כשהייתי סטודנטית. סגרנו פשרה על 400 מול השופט וגם זה כי אזלו כוחותיי מולם. אפשר היה להמשיך להתעקש.
    אם אתה צריך עזרה והכוונה, אשמח.
    אגב, גם ארגון "אמון הציבור" עוזר במקרים האלו.
    בהצלחה, ואל יאוש!

  33. […] – בלוג עם קוצים. והפוסט שהפך ויראלי נוגע למעלליה של חברת הוט האהובה. מפעיל הבלוג, בחר לארח את הבלוג שלו על השרת שלי, […]

  34. מאת אבישי:

    תודה רבה על הפרסום (מצחיק לראות פרסומת של הוט שם בצד בחסות גוגל). זה עתיד לעזור לי מאוד בימים הקרובים.
    לא עבר שבוע מאז קראתי את הבלוג והיום באו (לא טלפון!) טכנאים מהוט, האשימו אותי ואת שותפתי לשכירות בחיבור פיראטי (כאשר הטלויזיה הייתה כפי שהייתה טרם הגענו אל הדירה, ואנחנו ממילא אינה משתמשים בה) ואמרו לנו שהם מוכנים "לוותר לנו" אם נצטרף לתכנית צפייה של הוט למינימום של 3 חודשים. לכשסירבנו, לא הסתפקו בלנופף מולנו בקנס רטרואקטיבי מגוחך, אלא גם ניתקו לנו את תשתית האינטרנט (התשתית בלבד היא של הוט, הספק שלנו אחר).

    אני לא יודע איך הסיפור הזה ייגמר, אבל גם אם ייגמר בטוב, אני חושב שהגיע הזמן להחליף תשתית.

  35. מאת דבש:

    השבוע התקשרתי להוט לברר מדוע החיוב החודשי שלי כל כך גבוה. הסביר לי הטלפן שזה בגלל שיש לי שני קווי טלפון. הייתי בהלם, אני מתגוררת בדירה פיצפונת, והטלפון שלהם בכלל לא משמש אותי, רק בגלל שעשיתי עסקת טריפל הוא נמצא אצלי.
    בבירור מקיף הבנתי שאני משלמת עבור הקו הנוסף כבר 24 חודשים, מדי חודש. לאחר שהוט השתכנעו שאכן אין לי קו נוסף, הם "הסכימו" לתת לי זיכוי על הסכום אבל רק 50% כי זוהי "מדיניות החברה", בנושא זיכויים.
    ביקשתי לשוחח עם מנהל בכיר ואמרו לי שיחזור אחרי 4 שעות, (מה שלא קרה בכלל). למחרת התקשרתי שוב לברר, אז אמרו לי "לא היית זמינה אז הפנייה נסגרה".
    הם פשוט עושים מה שהם רוצים.
    מוכנה להיות חלק מתביעה ייצוגית.

  36. מאת טל:

    מכירה את הסיפור הזה.. לפני שנה בא אלינו אדם ללא מדים אך עם תג עובד של הוט בשם דוד וטען שיש לנו בעיה בתקשורת שעלולה לגרום לשריפה בבנין, ומשום שאנחנו לא לקוחות שלהם, אין לנו ביטוח על כך ולכן עליו לבדוק את החיבורים. אז, טען שאנחנו מחוברים פיראטית ואיים שאם לא נתחייב לשנה לפחות כמנויים, ידאג שיקחו מאיתנו 40 אלף ש"ח בבימ"ש, אז לא כדאי להתעסק איתם. אמא שלי, כאדם הפשוט, פחדה וחתמה. בתור מישהי עם השכלה משפטית, התערבתי ברגע ששמעתי ופניתי בבקשה לביטול העסקה. הוט הסכימו וטענו שמעולם לא שלחו אותו. אז הבחור חזר ואמר שאם ככה אנחנו משחקים, אז הוא מנתק לנו את כל מה שיש בבית (אינטרנט, טלפון וטלויזיה שכביכול מחוברת לכבלים-על כולם אנחנו משלמים כדין מדי חודש) וגם השאיר לנו מכתב מעו"ד. מיותר לציין שה"מכתב" היה דף שצולם עשרות פעמים ואת שמנו על המכתב כתב אותו נציג בכתב ידו במשבצת החסרה. הוא טען שהסרנו את הפילטר שהיה לנו בארון התקשורת, למרות שאין לנו מושג איפה נמצא ארון התקשורת המדובר ואין לנו ידע בתחום. הוא אמר לי לבקש את חסדיה של החברה ולשאול אם היא מוכנה להחזיר לי את התשתית (עליה אני משלמת להם!!) ושהייתי צריכה לחשוב על זה לפני שגנבתי מהם וזה העונש שלי. כמה שאיימתי על הנציגים במוקד והזהרתי שזה לא חוקי מה שהם עושים, הם אמרו שקיבלו הוראה מאותו "דוד" שלא לעזור לי, ואם יעשו כך – ידאג באופן אישי שיפוטרו. לא יודעת מה מוכרים להם שם, אבל הם באמת ובתמים מאמינים שזה חוקי לעשות את זה ואף טוענים שיש להם גיבוי מלא של הלשכה המשפטית. כך, לאחר 48 שעות של צרחות וחוסר אונים, הגיע הטכנאי המיוחל ואמרו לי שהכל היה בטעות. כשביקשתי פיצוי על כל מה שעברתי ועל ההוצאות הסלולריות הגדולות בעקבות המקרה, הציעו לי 60 ש"ח ואמרו שגם זה לא אמורים לתת לי כי אני הייתי מחוברת פיראטית וזה בעצם מגיע לי. זו מחווה שירותית. אמרתי לנציגה ש"תלך לחפש" ושזה פשוט מביש ומשפיל. כשהעליתי את זה שוב לאחרונה, הנציג אמר לי שהפסיקו עם המדיניות הזה לפני כמה חודשים, אחרי שעשו את זה לשכן של המנכ"ל. אז שוב- לא מגיע לי פיצוי מאותה סיבה קודמת. כאילו אני הפושעת.. ואני אומרת – תתרחקו מהוט! פרסמתי את זה בפייסבוק ובכל מקום שיכולתי בזמנו עם אזהרות שלא לתת להם להכנס הביתה וקיבלתי המון תגובות עם סיפורים דומים..

  37. מאת אלמונימוס:

    אחי אתה אולי צודק אבל בתכל'ס יצאת די טמבל.
    מה דחוף לך להודות בפני נציג של הוט שאתה מחובר? נגיד שלא היו באים אליך בדרישות מופרכות אלא "סתם" חוסמים לך את השידורים האלה, מה יצא לך מזה?

    גם אני החלטתי לפני כמה שנים שלשלם 200 ש"ח בחודש בשביל מאות ערוצים שאני לא צופה בהם זה יותר מדי והתנתקתי, רק אחכ' גיליתי שעדיין אפשר לראות די הרבה ערוצים גם בלי הממיר. מבחינתי זה פאק טכני שלהם ואם הם לא טורחים לחסום אותו – זבש"ם.
    קשה לי להאמין לסיפורים פה על אנשי הוט שדופקים לך בדלת כי היו אצלי בבית כמה טכנאים של הוט ואף אחד לא עשה לי בעיות. גם מבחינת הוט זו לא עסקה כל כך גרועה כי ככה אני לקוח שבוי שלהם באינטרנט – הייתי מתנתק מהם מזמן אבל ספק התשתית השני לא נותן לי טלויזיה בחינם.

  38. מאת ירון:

    בהצלחה במאבק בחברה הבריונית הזו! שמעתי סיפורים דומים ממספר חברים כאן בב"ש, אני אשלח אותם הנה.

  39. מאת מנשה אברמוב:

    כשקראתי את הפוסט שלך לא יכולתי שלא להיזכר במקרה דומה שלי, עברתי לדירה חדשה ולאחר יום באו אליי באיומים לגבי חיבור פיראטי עוד כאשר הבית לא הכיל טלוויזיות כלל.
    אני לא נלחמתי כמוך וויתרתי להם, סחטיין על רוח הלחימה:)

  40. מאת איהב:

    כמה חבל שיש לנו סוכנים שהורסים את השם של החברה!!!
    אני מכיר הרבה סוכני שטח שמתסובבים כמו כלבים מחפשים אנשים מבוגרים מסירים את הפילטר או נכנסים הביתה ואחרי שהם בטוחים שהם עם הבנאדם המסכן המבוגר אומרים לו שהם מהצוות פיראטי ואו שמתחבר או שמעברים את זה הלאה!!!
    אני רק רוצה לציייןןןןןן משהואאאא חשוב הוט אין לה שום ידע על מה שעושים הסוכנים באנשים …..
    פשוט בושה!!! שיש אנשים בזאת הרמה!!!

  41. מאת ג'ני:

    היי,
    התקשר אלי נציג היום…ואותו הסיפור כמו אצלך…רק שאצלי אין תיעוד כרגע…מרוב תדהמה.

  42. […] 31 דצמבר 2011 … אני מגיע עם הוט לבית המשפט – אבל על דוכן התובע. אינני "שועל קרבות ותיק" של בתי משפט. אם למישהו יש ניסיון עם בתי משפט לתביעות קטנות, אני אשמח לשמוע.מתוך צבר – בלוג עם קוצים » הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית … להמשך קריאה […]

  43. […] 31 דצמבר 2011 … אחרי שבועיים בערך מתקשרת אלי נציגה של הוט ושוב שואלת אותי שאלות על הרגלי …. פשרה, שתהייה קרובה יותר להצעת הפשרה שיביא נציג הוט מאשר לתביעה שלך.מתוך צבר – בלוג עם קוצים » הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית … להמשך קריאה […]

  44. […] 31 דצמבר 2011 … הסיפור החל לפני כמה חודשים, עת קיבלתי טלפון מנציג מכירות של הוט. הוא ניסה למכור לי טלויזיה כי אני לקוח שלהם בטלפון ובאינטרנט. טריפל הוט עם סדרות פשע …מתוך צבר – בלוג עם קוצים » הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית … להמשך קריאה […]

  45. […] 31 דצמבר 2011 … מעולם לא הייתה איתי בעיה – כך נכתב – אינני לקוח בעייתי ואין לי חיבור פיראטי … פשרה, שתהייה קרובה יותר להצעת הפשרה שיביא נציג הוט מאשר לתביעה שלך.מתוך צבר – בלוג עם קוצים » הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית … להמשך קריאה […]

השארת תגובה