חגים בישראל – הרשתות חוגגות על הציבור

יצאתי עם תווי השי שאשתי ואני קיבלנו לחג לקנות כמה ממוצרי היסוד החיוניים לביתינו הקט.

אף פעם לא חשבתי שהתלושים האלו הם מציאה, אבל עכשיו אני יודע שהרשתות שמנפיקות אותם הן עוד פחות.

עם חשבון בסיסי אני מסתדר. כנראה שהרשתות לא, או שהן סומכות על הציבור שהוא לא יודע.

לכבוד החג (כמה מפתיע) יש מבצע על חומוס 1/2 ק"ג: השני ב-50% הנחה. מצוין.

המחיר על החומוס הראשון: 16.29 ש"ח. הרבה. מאוד.

זה עוד כלום: חומוס מאותה פירמה באריזה של 1 ק"ג עולה 17.99 ש"ח. אכן אריזת חיסכון. ולא רק חיסכון, אלא חיסכון כפול. כמעט באותו מחיר אני מכפיל את הכמות.

אבל אם אני קונה חומוס במבצע, ועל הקופסא השניה מקבל 50% הנחה, אני אשלם 16.29+8.15 ש"ח, דהיינו 24.44 ש"ח. הרבה יותר מאשר קופסת 1 ק"ג.

עדיף לקנות חומוס בלי מבצע. למה להעלות את המחיר על הראשון בשביל להוריד קצת את המחיר על השני? מה זה השטויות האלו?

בקופה מסתבר שזה לא הסוף – הרשתות חוגגות על הציבור. התלושים שווים רק 90% מערכם הנקוב. איזה המצאה נחמדה. אני לא אתפלא אם התופעה קיימת רק בארץ הקודש, וגם זו, כמו רבות אחרות, המצאה ישראלית – ממש (c).

ואיך אני, שבא לרשת הזו רק בגלל שיש לי תלושים, אמור לשלם? נכון, עם תלושים. ועודף? אתם מהנהנים וחושבים שזה מוכר ואתם אכן צודקים: אם שילמתם בתווים קצת יותר ממה שקניתם בפועל ואתם אמורים לקבל עודף, אתם שוב נדפקים. בואו רגע נדבר במספרים:

נניח שקניתי מוצר שעולה 10 ש"ח. נתתי למוכרת תו של 100 ש"ח ובקופה הוא שווה 90 ש"ח. כעת אני מקבל עודף 80 ש"ח – בתווים כמובן. בפעם הבאה שאבוא לסניף הרשת עם התווים, 80 ש"ח יהיו שווים רק 72 ש"ח. המספר האחרון אומר שעל פריט בשווי 10 ש"ח שילמתי 28 ש"ח בתווים.

זה רק קצה הקרחון כמובן, לא אלאה אתכם בפרטים משעממים אחרים (הרשתות פשוט יקרות יותר מרשתות פרטיות). שורה תחתונה: על מבצעים משלמים יותר, ותווי קניה שווים את הנייר עליו הם מודפסים. לכו למכולת עם מחשבון (או פלאפון עם מחשבון) ותמיד תחפשו את האותיות הקטנות ואת המספרים נטו.

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

5 תגובות ל“חגים בישראל – הרשתות חוגגות על הציבור”

  1. מאת akiva:

    ולחשוב שיש אנשים שזה עדיין מרגיז אותם…:-)

  2. מאת Ddorda:

    ידוע שעם תווי קנייה צריך להוציא הכל במכה, או שזה סתם בזבוז..

  3. מאת tsabar:

    עקיבה – אני כותב כדי שגם אנשים אחרים ישימו לב לפרטים האלו. אם הרשתות בונות על זה שהציבור מטומטם, הדרך היחידה להתמודד זה ידע.
    דור – ואם אני לא מהטיפוסים שממלאים עגלות, מה עלי לעשות? (האמת שאת עשרות השקלים האחרונים שילמתי במזומן בשביל לקבל עודף במזומן, כי אני כבר מכיר את השטות הזו)

  4. מאת shooshooo:

    תוסיף לכך את העובדה שהשי הוא לא ממש שי אלא הכנסה מוכרת (ומחוייבת, כמובן) לצרכי מס הכנסה… כך שייתכן מאוד שכבר שילמת 23% (במקרה של שכר ממוצע) על ערך התלושים…
    לפעמים פשוט כדאי לוותר על התלושים וזהו.

  5. מאת idan44:

    אכן כך, אני עד היום מסתכל עליהם כמצי'ס. אבל הסבתא מקבלת כמה והיא נתנה לאמא, בתור הנחה חכמה זה כדאי. אלב ברוב המקרים הרשתות ירמו אותך עם התלושים או בלי, הן בונות על כך שאנשים חושבים שמה שהם רואים זה נכון. בלי לבדוק משהו.

    לפעמים רשתות מסוימות יקרניות, אתן דוגמא :
    אמא שלי, נוסעת עד לפתח תקווה לסופר שהיינו בו לפני שעברנו דירה לפני כמה שנים. כל שבוע, ואפילו שהדלק היה 10 שקל לליטר היא הייתה חוסכת כ – 200 עד לכ – 500 שקלים בחשבון, כי הרשתות באזור יקרניות במיוחד.

    אין מה לעשות, כולם רמאים. 🙂

השארת תגובה