קטגוריות
כללי מכתבים למגירה הציבורית שינויים בהרגלי הצריחה

הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית המשפט

הסיפור החל לפני כמה חודשים, עת קיבלתי טלפון מנציג מכירות של הוט. הוא ניסה למכור לי טלויזיה כי אני לקוח שלהם בטלפון ובאינטרנט. טריפל הוט עם סדרות פשע ובלי התחייבות. הוא שאל אותי על הרגלי הצפייה שלי בטלויזיה ואני אמרתי לו את האמת הפשוטה – "בערך פעם בחודש, חדשות הערב של ערוץ 2". הוא לא הצליח למכור לי טלויזיה בכלבים כי באמת אין אצלי מי שיצפה. במילים אחרות: אם ננסה לספור את כמות השעות השנתית שאשתי ואני מבלים בבהייה מול מכשיר הטלויזיה, עוד ישארו לנו אצבעות עודף.

אחרי שבועיים בערך מתקשרת אלי נציגה של הוט ושוב שואלת אותי שאלות על הרגלי הצפייה שלי. ושוב אמרתי את אותו הדבר: גברת, יש לי את ערוץ 1,2 ו-10 וזה כבר שני ערוצים יותר מידי. אין לי צורך בעשרות ערוצים. יש לי טלויזיה ישנה מלפני 20 שנה וזה מספיק לי. ואז היא הפכה כיוון: "תשמע, הגיע אלינו מידע שחיברת טלויזיה לשקע של הוט שיש לך בבית. הצפייה בערוץ 10 היא לא חופשית בצורה אנלוגית, ואתה למעשה מחובר בצורה פיראטית לערוצים שלנו. יש לך שתי אפשרויות: או שאני מעבירה את הטיפול בך למחלקה המשפטית, או שאנחנו נוותר לך על כל הזמן שראית כבלים בצורה פיראטית, בתמורה להתחברות שלך לטלויזיה בכבלים בצורה חוקית לפחות ל-3 חודשים, בתשלום חודשי של פחות מ-200 ש"ח לחודש. זה בלי התחייבות ואתה תוכל להתנתק אחרי 3 חודשים. אה, ו-", הוסיפה נציגת הוט כדרך אגב או שלא, "ומאוד כדאי לך להתחבר בצורה יפה ואנחנו נוותר לך, הרי התחברות ל-3 חודשים תעלה לך פחות מ-600 ש"ח, ואילו שכר טרחת עורך דין וקנסות שיטיל עליך בית המשפט על התחברות פיראטית יעלו לך הרבה יותר".

אכן חסרי בושה
אכן חסרי בושה

האזרח התמים, ברגע הראשון שהוא שומע שחברה גדולה רוצה לתבוע אותו, הוא נבהל ונלחץ ועלול גם לעשות שטויות. אני מאמין שזו תגובה ראשונית של רוב האזרחים הפשוטים*. גם אותי זה מלחיץ, במיוחד לאור העובדה שהיא רצתה עכשיו ומיד מספר פקס למשלוח מסמכי התחברות לחתימה. ולא, אין לי יום-יומיים לחשוב מה אני רוצה לעשות, התשובה שלי לכאן או לכאן צריכה להיות מיידית.

לאחר דין ודברים של כמה דקות, הכחשות נמרצות שלי, שכמובן לא עזרו לנציגת הוט להבין שאולי נפלה פה טעות, ושאין לי אפשרות לראות עשרות ערוצים כי הטכנאי שם פילטר בארונית שלהם, ושאני לא מבין מה לא בסדר בלראות ערוצים שמשודרים ממילא חופשי באוויר – הגם שכיום רק באפנון דיגיטלי – אמרתי לה שבואי נדבר יותר מאוחר.

לא אלאה אתכם בסיפורים עד כמה קשה להוריד מהקו נציגת הוט שדורשת תשובה מיידית. לטענתה, היא עוד רגע כבר מעבירה את התיק שלי למחלקה המשפטית אם אני לא אומר לה בשיחת הטלפון הזו שאני מעוניין בהסדר. מה שעזר לי לבסוף לנפנף אותה בלי להחליט בו במקום החלטה מאוד גורלית, הייתה שעת הצהריים והטענה שאני צריך להמשיך לעבוד.

למי שחווה את הלחץ העצום שמפעילה חברת הוט על מנוייה בטלפון ו/או אינטרנט אך שאינם מנויים לטלויזיה דיגיטלית רב ערוצית, כבר יודע שברגע שהם "מתלבשים" עליך, אתה ממש בצרות. העובדה ה"זניחה" שיש לך אפשרות לראות רק את הערוצים שהפילטר שלהם מאפשר לך איננה נלקחת בחשבון, ואפילו אם בכלל לא תחזיק בביתך טלויזיה לא תוכל לשכנע אותם שאין לך אחות. סיפורים על נציגי הוט שדופקים חזק על הדלת בשעות לילה מאוחרות אינם חדשים (יש כאלו משנת 2006, 2007, 2009, עוד 2009, 2010, 2011, עוד 2011, וזו רק רשימה חלקית).

נציגים של הוט המשיכו להתקשר אלינו כל יום, ולפעמים יותר מפעם ביום. הם שלחו אלינו את המסמכים לאימייל כי אין לנו פקס (אני מתנצל, אבל שנות ה-90 נגמרו), והצלחנו למשוך כמה ימים בלי לחתום להם על המסמכים.

ויצאתי למסע משלי – עכשיו אני, צבר אחד קטן וקוצני מול חברה ענקית ודורסנית, שמגובה בסוללת עורכי דין. הואיל ואינני צופה בסדרות הפשע של הוט, אני לא מתכוון לשלם להם איזשהם "דמי כופר". אני יודע שידי נקיות, ועם יד על הלב אני יכול לספר היום לכל העולם שאם הפילטר של הוט לא היה מעביר את ערוץ 10, באמת שזה לא היה משנה הרבה את התמונה. גם ערוץ אחד ויחיד היה מספיק, שכן הדבר היחיד שלשמו הדלקנו טלויזיה הוא להתעדכן בחדשות היום מידי פעם (אני חושב שאחת הפעמים האחרונות שהדלקנו את הטלויזיה הייתה כדי לראות את השריפה בכרמל).

בשעות לילה מוזרות, אחרי המון שעות של התרוצצויות בעבודה בדרכים ובבית, במקום ללכת לישון כתבתי מכתבים לכל מי שחשבתי שראוי לקבל ממני מכתבים. אם זה לגופי תקשורת, המועצה לצרכנות, אמון הציבור, משרד התקשורת, פורומים שונים באינטרנט, ועוד – כל מי שחשבתי שיכול לעזור לי מולם. שעות רבות ישבתי על האינטרנט, אבל לבסוף עשיתי את הלא יאומן והורדתי אותם מהגב שלי בלי לשלם להם דמי כופר ובלי ללכת איתם לבית המשפט. כלומר – לפחות לא בעמדת הנתבע.

על המסמך שהם שלחו לי לחתימה לא היה כתוב סתם "חיבור לטלויזיה רב ערוצית", אלא נוסף שם בכתב יד "הלקוח מחובר בפועל וצופה". וואו – אם כבר פיראטי, אז עד הסוף. באותיות הקטנות כתוב שיש התחייבות ל-12 חודשים, למרות שהנציגה בטלפון אמרה שאין התחייבות וזה רק ל-3 חודשים ואני אוכל להתנתק לאחר מכן.

חתימה על מסמך כזה היא כמו הודאה על רצח שלא בוצע. נקודה. את זה אני ידעתי ולכן לא חתמתי וניסיתי למשוך עוד כמה ימים. הסיבה שרציתי למשוך כמה ימים היא כדי שבמשרד התקשורת יגיעו למכתב ששלחתי. אני יודע שלוקח להם כמה ימים להגיב. ואז הגיע היום –

צהריים נוספים, יום עבודה, ופתאום עוד טלפון. הפעם נציג מפניות הציבור של הוט. "למה שלחת מכתב לפניות הציבור", הוא שאל אותי כאילו הוא לא ידע במדויק מה כתבתי (למה אתה מתקשר? אתה לא יודע מה הסיבה?) הסברתי לו את סיפור ההתעלקות והוספתי לו עוד פנינה: לא רק לגופים צרכניים, למשרד התקשורת ולעיתונות שלחתי מכתבים, אלא גם אליכם שלחתי מכתב – דרך אתר "נתק", עם בקשה מפורשת להתנתקות ע"פ חוק לא יאוחר מ-3 ימים, והנה חלף לו למעלה משבוע ואני עדיין מחובר ומשלם טבין ותקילין. "אין בעיה, אני מעביר את הפניה לנציג של מחלקת ניתוקים ויחזרו אליך בתוך חצי שעה".

מיותר לציין שעד עצם היום הזה לא עברה חצי שעה.

החל מאותו יום לא שמענו עוד מהוט. האם היינו אי פעם מחוברים פיראטית? את זה אפילו הם כבר מכחישים. תגובת הוט למכתב הנזעם שיצא ממשרד התקשורת היה משהו שעד היום אני לא יודע אם לצחוק או לבכות ממנו. מעולם לא הייתה איתי בעיה – כך נכתב – אינני לקוח בעייתי ואין לי חיבור פיראטי לטלויזיה. הם בסך הכל הציעו לי להתחבר לטלויזיה רב ערוצית בכבלים.

תגובה מעניינת, למרות שגם אם הייתי חייזר מעולם אחר, הייתי מתקשה להבין למה לקוח שמקבל הצעה תמימה להצטרף לטלויזיה הרב ערוצית יפנה בתלונה למשרד התקשורת.

מצויד בהקלטות של שיחות, שלפעמים ארכו גם יותר מחצי שעה, שכוללים גם איומים מפורשים על תביעה מתקרבת מצידם, ומגובה במכתב ממשרד התקשורת על כך שהוט לא רואים בי צופה פיראטי (כי הכי חשוב להיות עקבי 🙂 ), ביחד עם הפקס ששלחתי מאתר נתק ואישור הקבלה שלו, ואז הכחשה ששלחתי פקס (שנות ה-90 כבר חלפו, לא?), אני מגיע עם הוט לבית המשפט – אבל על דוכן התובע.

אינני "שועל קרבות ותיק" של בתי משפט. אם למישהו יש ניסיון עם בתי משפט לתביעות קטנות, אני אשמח לשמוע. אם למישהו יש ניסיון עם בתי משפט בכלל, אשמח לקבל עצות.

לכל הקוראים הקבועים וגם לקוראים העתידיים שיגיעו הנה מגוגל כשהוט "יתקעו" אותם – השורה התחתונה היא שאם לא פרצתם לארון תקשורת של הוט אז אתם חפים מפשע. אל תתנו להוט "לרכב" עליכם, כי הם יכולים לאיים ולאיים אבל בבית המשפט יהיה עליהם להוכיח שאתם עשיתם משהו אקטיבי ולא חוקי. גניבה היא מעשה פלילי, ואם הוט אומרים לכם שאתם גנבים (ולכן כדאי שתתחברו אליהם) – אתם יכולים לשלוח אותם להגיש נגדכם תלונה בתחנת המשטרה הקרובה. אם לא עשיתם שום דבר רע, אין לכם ממה לפחד – הם לא יתבעו אתכם. בנוסף, הייתי ממליץ על שליחה מיידית של מכתב דחוף למשרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולווין (בטופס כאן), ועדיף גם לאמון הציבור (כאן) ולמועצה לצרכנות (כאן). וכן – גם כמה גופי תקשורת גדולים לא יזיקו. מי אמר שומר מסך עם אמנון לוי ולא קיבל כתבה על הוט?

עדכון: תבעתי בבית משפט לתביעות קטנות.

* אינני משתמש בביטוי "האזרח הקטן". אנו האזרחים איננו קטנים כלל ועיקר, והוכחנו את זה יפה בקיץ האחרון. מעתה אימרו "האזרח הפשוט".

95 תגובות על “הוט רוצים לתבוע אותי על פיראטיות? בואו ניפגש בבית המשפט”

אני לא מבין למה מלכתחילה אמרת להם את האמת. הכי קל לומר להם שאתה כבר מחובר למתחרים וזהו. הדרך הכי טובה להוריד אנשי מכירות מהגב שלך היא לומר להם שאתה מחובר למתחרה במחיר שהם לא יכולים להתחרות בו כי "המשרד שלי משלם על זה, אז נראה אתכם מתחרים ב0 ש"ח לחודש".

אמרתי את האמת כי אני לא בקטע של שקרים.
ואגב – במקרה שלהם אני לא יודע אם זה היה עוזר. הם נטפלים גם לאנשים שמצהירים שאין להם בכלל טלויזיה.
וגם קצת קשה לומר שיש לך טלויזיה ע"ח המשרד. זה לא חיבור אינטרנט או טלפון סלולרי…

קודם כל, שאפו הצלחת לרתק אותי. כתיבה אדירה.

חברות התקשורת צריכות תזכורת דחופה לזה שאנחנו הצרכנים והכח בידיים שלנו.
לעיתים ההתנהלות של חברות התקשורת דומה לזו שיש בשוק השחור.
בושה וחרפה

מאחל לך בהצלחה.
לך עם זה הכי רחוק שרק אפשר. מגיע להם.

אל תצפה הרבה מבית המשפט.
אתה לא יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין, והוט, שולחת עובד מטעמה, שבמקרה הוא גם עורך דין
ההתנהלות מול השופט, מתחילה לטובתם, הם מדברים באותה שפה.
דבר שני, שאני לא בטוח אם הוא נכון, אבל זו השערה שלי.
השופט יציע לך להתדיין על פי סעיף 72 (הם מציעים כך לכולם) שהוא סוג של בוררות ללא יכולת ערעור, וייתן לכם איזו שהיא פשרה, שתהייה קרובה יותר להצעת הפשרה שיביא נציג הוט מאשר לתביעה שלך.
והסיבה לכך היא (לדעתי), ששופטי ביהמ"ש לתביעות קטנות הם שופטים בתחילת דרכם, והדבר שהם הכי לא רוצים, זה שיהיה ערעור שיבטל פסק דין שלהם, זה לא נראה טוב בתיק אחר כך.
מציע לך לקחת כמה שעות חופש, ולשבת כצופה בבית משפט לתביעות קטנות

בהצלחה בחור!
פורסם אצלי על הוול אחרי שראיתי אצל עידו קינן.
מקווה שזה לפחות יעשה מספיק רעש כדי שמישהו עם קצת יותר ידע בנושא ישמע ויציע את עזרתו. זה למטרה טובה!

אל תשכח לעדכן.

"השורה התחתונה היא שאם לא פרצתם לארון תקשורת של הוט אז אתם חפים מפשע" – מפה עולה שאם חיברת טלוויזיה לתשתית של הוט וראית נגיד ערוץ כלשהו שהתאפשר לך – דרך התשתית שלהם, למרות הפילטר, אזי זה חוקי?

למה בית משפט לתביעות קטנות? לך בגדול על תביעה ייצוגית. יש שפע של עורכי דין מומחים ומנוסים בתחום (אני לא מפרסם שמות, אבל קל לאתר מי זכה בתביעות הייצוגיות הגדולות האחרונות), שישמחו לשתף פעולה עם תובע שתיעד את פעולותיו ושיחותיו באופן כל כך מסור. הם לא ייגבו ממך שכר טרחה לפי שעות, אלא יסתפקו (בשמחה) באחוז מההסדר. הם גם אלו שיעשו את כל העבודה המשפטית תכלס, אתה רק תידרש להופיע כתובע ולספק את הסיפור המתועד שלך.

באופן זה, תוכל להרוויח כפליים – גם להכאיב ל"הוט" באמת (מאות אלפים עד מיליונים כפיצוי לכל אלו שאויימו על ידם), גם לגרום להם להפסיק עם מנהג האיומים הנלוז שלהם (הרי קנס של כמה אלפים בתביעות קטנות לא יגרום להם לשנות כלום), ואולי אף תמצא עצמך עם סכום כסף נאה בבנק בסוף התהליך. אין לך מה להפסיד: אם התביעה הייצוגית לא מתקבלת או לא מצליחה, תמיד תוכל להמשיך בתביעות קטנות. זו הדרך היחידה לגרום לגופים ענק כאלו לשנות את דרכם, וטוב שמערכת המשפט הישראלית מאפשרת לעשות זאת.

ממש מאפיה…
זה מעניין זה קראו לחיבור שלך פיראטי- הרבה יותר מרגיש לי שהם הפיראטים

כל הכבוד!!
תמיד כיף לשמוע על מישהו שמצית להם את השמנת ונשאר בכדי לספר על כך.

זו שיטה ישנה מאוד לאלץ אנשים להתחבר, עוד מלפני שהיה בכלל הוט. כשאני נכנסתי לדירה שכורה לפני אי אילו שנים בכלל לא היתה לי טלויזיה. אחרי חודשיים שאני גרה בדירה דפק לי בדלת טכנאי של ערוצי זהב (אחת מחברות הכבלים שהתמזגו להוט של ימינו), ואמר שהוא בא לנתק אותי מהכבלים. אמרתי לו שלא התחברתי לכבלים בדירה הזו ובכלל אין לי טלויזיה. אז הוא אמר שהדיירים הקודמים היו מחוברים, וערוצי זהב לא ניתקה את החיבור.
אמרתי לו שינתק, כי אני לא צריכה את החיבור, כי הרי אין לי טלויזיה. והוא איים שהוא מנתק. חזרתי על זה שאין לי טלויזיה. והוא המשיך לאיים שהוא ינתק. הזמנתי אותו אלי הביתה לראות ולהווכח שאין לי טלויזיה. והוא שוב איים שינתק.

זה היה משונה למדי. בסוף הוא הלך מאוכזב. ומסיפורים של אחרים הבנתי שהם משאירים בכוונה את החיבור לאחר שהדיירים מנתקים כדי שאנשים יחברו את הטלויזיה, יראו שיש להם כבלים, יצפו בחינם זמן מה, ואז אפשר יהיה לאיים עליהם שאם הם לא מתחברים, אז יתבעו אותם על הזמן שבו הם צפו בחינם ללא מנוי.
לי לא היתה טלויזיה, ולכן השיטה נכשלה. הם היו יוצאים מאוד מגוחכים אם היו מנסים לתבוע אותי על צפיה ללא רשות כשאין לי בכלל מכשיר, ואפילו לא יכולתי לדעת שהחיבור לא נותק כשהדיירים הקודמים יצאו מהדירה.

שיהיה לך בהצלחה.

עשית טוב כשפנית לתביעות קטנות – לא יהיו לך הוצאות משפט. נשמע שאתה יודע מה שאתה עושה ואינך צריך עו"ד (בתביעות קטנות אתה התובע למרות שמותר לך להביא עו"ד שמייעץ לך מה להגיד – לדעתי אין צורך). מקסימום תתייעץ עם אמון הציבור.
מניסיון אישי (תבעתי חברה גדולה) אתה הולך לתקוע אותם. תרשום את הסכום המקסימלי לתביעה. אין לך מה להפסיד
ברגע שייצא פסק הדין ויפורסם הם יקבלו אלפי תביעות קטנות דומות מלקוחות אחרים, זה הקייס שלך בשביל לא להתגמש איתם בהצעה לבוררות או לפשרה. אני תבעתי על 500$ הציעו לי 300 שח פשרה, סירבתי ובסוף קיבלתי 90% מהסכום שביקשתי
בהצלחה מול חברת "עספור" ו"הבורר" – הם בעצמם הפשע המאורגן.

הוט – חברה ללא תודעת שירות , לפני כחודשיים הייתי בבית בשעות הערב באמצע פרוייקט חשוב, נקישה על הדלת, פתחתי- נציג של הוט: אפשר להכנס?
אני: לא, מצטערת, אני באמצע משהו
הוט: אבל אנחנו עושים היום מבצע בבנין שלך וזה רק עכשיו
אני:צר לי, אני באמצע משהו, לא הזמנתי אתכם
הוט: אם לא תדברי איתי עכשיו אנחנו נעבור בניין
אני: בבקשה- אני גם כך מנויה של יס ואין לי כוונה לעבור, ועכשיו שלום.

חמש דקות חולפות – אני באמצע שיחת טלפון, עכשיו צלצול בדלת, מתעלמת, מנסה להמשיך בשיחה, צלצול בלי הפסקה, פותחת את הדלת. אותו נציג: רציתי להגיד לך שכדאי לך בכל זאת להקשיב לי
אני: לא, וכדאי לך להקשיב לי- אני באמצע שיחת טלפון, לא מעוניינת ואנא אל תטריד שוב, שלום

חמש דקות…. צלצול בלתי פוסק בדלת, מתעלמת. הכלבה נובחת. מתעלמת. לא נפסק, פוזלת לשעון- שבע דקות של לחיצה רציפה על כפתור הפעמון. הוט, רק הוט. חרא של חברה.

אגב, הארה לכל מי שהתופעה שנקרת 'נציג הוט' תנחת אצלו – זה ממש לא נכון שרק דרך הוט או יס אפשר לראות את ערוץ 10.
ערוץ 10 פתוח כיום לצפיה חופשית לכל מי שרוכש בכל 'סופר' ממיר 'עידן '. אז.. אם ישתמשו כנגדכם בתרוץ הזה.. ודע מה תשיב…..
🙂
לגופו של עניין – צבר, כל הכבוד וישר כח!!!

אתחיל בכל הכבוד, זו הסיבה שאני נשמרת ונזהרת מכל שיחה אפשרית עם הוט.
הצעה לקרואי התגובה הזו – לכולנו יש היום סמארטפונים, וכולנו אוכלים הרבה חרא בגלל החברות הללו (למיניהן).
התקנתי לפני כמה חודשים אפליקציה בטלפון ששמה לי כפתור הקלטה של השיחה. ברגע שמגיעה שיחת "שירות" או שיחות שבהן מציעים לי תנאים וכו', אני לא מהססת – פשוט מקליטה.
עונה לשיחה, מבינה מי מדבר איתי ומאיפה, ושנייה לפני שמסבירים לי מה רוצים אומרת "רק רגע בבקשה", מתחילה להקליט ואז ממשיכה את השיחה.
בהצלחה לכולנו,

לגבי התביעה בבימ"ש לתביעות קטנות, אני סבורה שיש עם זה בעיה. אסייג ואומר שאני לא עורכת דין, אבל כדי להוציא מהם כסף צריך להוכיח נזק. אם בפועל לא עשית מנוי ולא התחברת לכבלים דרך הוט, למרות האיומין, אז לא סבלת נזק אמיתי פרט לעלות של שליחת המכתבים ושל שיחות הטלפון. קשה לי להאמין שבית המשפט יסכים לפצות לקוח על סכומים קטנים כאלה. אבל כאמור, תתייעץ עם עורכדין אמיתי.

לי נשמע כחומר לייצוגית ולא לקטנות. האמור אינו ייעוץ משפטי.

הוט – חמים עליך…

כל הכבוד! גאה בך!!!

חשוב לתעד כל מסמך, ואפילו לתעד בקצרה שיחות טלפון שנעשות עם עברייני הוט

כבוד!
כמי שנאבקה כמה שבועות עם הוט (ונצחה) שתתקן את תשתית האינטרנט – אני מסירה בפניך את הכובע. אני יודעת כמה הם גרועים ובכמה עצבים כל התיאור (המצויין ומרתק) שלך היה כרוך בעת ההתנהלות.
לטובתם של הוט מבחינתי אני חייבת לציין ש"בזכותם" למדתי המון. מרוב שקרים וסיפורים ששמעתי מהם נאלצתי ללמוד כל מני דברים על תשתיות, מודמים, נתבים, הקשרים בין ספקים ועוד ועוד. כל מוקדן השמיץ את קודמו וכך לימד אותי דבר חדש. הטכנאי שהגיע לבסוף אף סתר את כל מה שהשאר אמרו ואף הדריך אותי בנושא. נהדר, לא?
לא.
עדיף היה שרות נורמלי.

ראיתי אצל עידוק ואני מפרסמת אצלי על הקיר.

נ.ב.
לעניין ביהמשפט לתביעות קטנות: לכאורה מתיצבים שם ללא עורך דין. עם זאת סביר שהם ישלחו נציג מיומן שיתכן שאף עו"ד (למרות שאולי לא עוסק בכך ישירות בחברה). רצוי שגם אתה תתייעץ קודם עם עו"ד ואם יש באפשרותך אף בקש ממנו לבוא איתך ולשבת בקהל שאולי יוכל לסייע לך תוך כדי (למרות שלא לייצג אותך)
בהצלחה.

על מה התביעה? איזה סכום דרשת ועל סמך מה? האם אפשר לפרסם את כתב התביעה?

אל תחייגו *6900 על חשבונכם! (לשירות הלקוחות של HOT)

מעכשיו חייגו 1-801-700-700 על חשבונם!

כמה תיקונים לתגובות
א. בבימ"ש לתביעות קטנות אסור לאף צד להיות מיוצג ע"י עו"ד. זה אומר שהבחור מהצד השני לא יהיה עו"ד. אבל סביר שהעבודה שלו היא לעבור מחדר לחדר בבית המשפט ולייצג את הוט בתביעות המרובות שמוגשות נגדה. אני תבעתי את נטוויז'ן (וניצחתי כמובן) והשופט שלח אותי לחדר אחר להביא את הנציג שלהם
ב. אל תתייעץ עם אמון הציבור. המשכורות של אמון הציבור משולמות ע"י החברות שמקבלות את התו שלהם. זה די דומה לתעודות "העסק הנבחר" שנתלו פעם בכל פינה. אמנם הייתה עליהם חתימה של איזה שר, אבל הן פשוט נקנו בכסף.
ג. אל תתבע בסכום המירבי. התביעה עולה כסף. אחוז אחד מהסכום הנתבע. עם זאת – הסכום המינימלי הוא 50 ש"ח, כך שאין שום סיבה לתבוע אותם על פחות מ 5000 ש"ח.
ד. השופט אכן ישלח אותך לנסות להגיע לפשרה בתהליך בוררות קצר. בניגוד לבתי משפט אחרים – בבית משפט לתביעות קטנות אתה לא חייב להסכים מראש לקבל את תוצאות הבוררות וזה גם לא עולה לך כלום. אם הבוררות לא מצליחה פשוט חוזרים לשופט.
ה. גם לדעתי כדאי שתלך להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בתביעות ייצוגיות. בהצלחה!

כל הכבוד – צריך להתחיל להפעיל יותר את כלי התביעות. לנו היה רומן ארוך עם פלאפון והבטחתי לעצמי שעוד גניבה אחת ואנחנו הולכים לבית משפט.

אגב, לפי אתר נתק, רק על זה שלא ניתקו אותך בזמן אפשר לתבוע עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק?

הוט האלו פשוט נבלות, גם בשירותים אחרים שלהם ההתנהלות היא מזלזלת מצד אחד וביריונית מצד שני ואתה מבין שיש ערך אחד שעליו מושתתת החברה הזו – לקחת כמה שיותר ולתת כמה שפחות.

יצאת בזול..
לי הם שלחו בריונים שמתמחים ב"גביית חובות". זה היה השירות הכי מהיר של הוט אי פעם – מישהו מתקשר, אומר שאני מחובר פיראטית, וחצי שעה אחר כך האינטרקום מתחיל לצלצל: הם באים!
זה היה מפחיד.
פשוט לא פתחתי. מחכה לתביעה עד היום.

אתה פראייר ונשמע כאילו אתה אוהב להיכנס להרפתקאות.
ברגע שהיא אומרת לך "אתה צופה בטלוויזיה פיראטית" אתה אומר לך:
"לכי לחפש תחברים שלך, אם תתבעו אותי אני אתבע אתכם על עוגמת נפש, פיצויים,החזרי עורכי דין וימי עבודה. בנוסף אני גם חבר טוב של כמה אנשי יחסי ציבור לא חלשים בכלל לכן צפי לכתבות בכל עיתון שתקראי. תעזי להתקשר אלי עוד פעם אחת."
תנתק בפנים.
אתה לא עבד של אף אחד, חברה גדולה או קטנה, זה לא משנה.
אתה לא חייב להם כ-ל-ו-ם.

כבוד.

הבנתי שבבאר שבע יש תופע שהם פשוט דופקים על דלתות, ונכנסים לתוך הביתה ל"ביקורת" (למרות שכמובן אין להם שום זכות כזו), ומאיימים בעיקול וכנס במקום אם מוצאים טלוויזיה מחוברת.

הכי בריוני שיש.

אינני עו"ד, אבל מציע לעיין בסעיף 43 לחוק בתי המשפט:

(א) ייצוג בעל דין בבית משפט לתביעות קטנות על ידי עורך דין יהיה רק ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו; בעל דין רשאי, ברשות בית המשפט, להיות מיוצג על ידי ארגון שקבע לענין זה שר המשפטים, ובמקרה זה ירשה בית המשפט לבעל הדין שכנגד להיות מיוצג כפי שיורה.

[פירושי הבלתי-מקצועי: תשאל אם המייצג של הוט הוא עורך דין, ואם כן – דרוש שישלחו נציג שאיננו עורך דין. תשאיר לו לשכנע את בית המשפט שיש טעמים מיוחדים לאפשר לו לייצג את חברת הוט.]

(ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), יכול אדם, באישור בית המשפט לתביעות קטנות, לייצג בעל דין בבית משפט לתביעות קטנות, אם בעל הדין ייפה את כוחו לכך וייפוי הכוח הוגש לבית המשפט לתביעות קטנות; אין לייצג אדם לפי סעיף קטן זה –

(1) אם המייצג עוסק בייצוג בדרך קבע;

[פירושי הבלתי-מקצועי: זה מכסה גם מייצג שאינו עו"ד, אך כל תפקידו לעבור מחדר לחדר בבית המשפט ולייצג את הוט. כציניקן, אני לא הייתי מתבייש להציע שישלחו את מי שאיימה עליך בטלפון.]

(2) אם הייצוג נעשה במהלך הרגיל של עסקיו של המייצג;

(3) אם הייצוג נעשה בתמורה.

אלמלא הייתי יושב באמצע ספרייה כרגע, הייתי מוחא לך כפיים.
הנכלוליות של הוט בפרט וחברות התקשרות בכלל מעוררת חלחלה. צורת ההתמודדות שלך ראויה לחיקוי, ואזכור ביום מן הימים, אם לצערי אאלץ, להתחקות אחריה.

אתה צודק. לגמרי איתך. הם חצופים וגנבים בעצמם.
הם משחקים מלוכלך מתעלמים משיחות כשאתה רוצה להתנתק מהם אינטרנט,כבלים. גם לי הם הודיעו על חוב שלא ברור לי איך הוא נגרם מכיוון שהם היו רק הספקים שלי ואני הייתי משלמת לבזק בן לאומי שמעביר להם את הכסף כל חודש. להוט זה כנראה לא הספיק.
הם פיצלו לי בנדל(ללא ידעתי) והחליטו להכניס אותי לחוב כספי(גם ללא ידעתי) וכשניסיתי להשיג אותם לא היה עם מי לדבר. כל הזמן נציג אומר לי שהמחלקה הפיננסית תחזור אליי,ושאין אפשרות להעביר אותי אליהם. אין עם מי לדבר אין לי למי לומר שאני רוצה להתנתק. היום אני כבר שבועיים עם בזק הוט עדיין לא חזרו אלי.
לא מנהל,לא מחלקה פיננסית,לא להעביר לשירותי ניתוק, כלום . תמתיני ותחכי עד שיחזרו אלייך וכמובן בל לא נשכח שאם אני מפספסת את השיחה הלך עלי. למה אין למי לחזור חוץ מלנציג הדבילי שעונה לי כמו תקליט שבור שוב ושוב את אותה מנגינה. מזל שגם אצלי הכל מוקלט.

אולי זה ברור, אבל פנה לסיוע משפטי. הם בד"כ נמצאים בבתי המשפט השונים, ויכולים לסייע לך הן בהכנת התביעה, ואולי בטיפים מול החברה (שבטח זוהי אינה הפעם הראשונה שהם מקבלים תביעה כזו). סחטיין עליך

רק שתדע, ושיהיה ברור לשאר קוראי הבלוג – לאנשי המכירות לא היה מושג שאתה משתמש פיראטי בכבלים, זו סתם שיטת מצליח – כיוון שיש המון אנשים שעושים את זה הם מנסים.

היית יכול לעמוד על שלך שאינך משתמש בכבלים, או סתם להיות קר רוח ולומר להם שיתבעו ותתראו בבית משפט. כלום לא היה קורה.

הי צבר
זאת הפעם הראשונה שאני קורא אצלך ומאוד נהניתי.
אני מנוסה בביהמ"ש לתביעות קטנות והיכרות עם התחום הצרכני בכלל. חוץ מזה, יש לי השכלה משפטית ואשמח לסייע לך – הן בהיבטים הפרוצדוראליים והן בטיעונים המהותיים.
אם אתה מעוניין – תן קריאה.

ישר כח! זו הדרך היחידה להראות לחברות הכבלים/תקשורת/חשמל/ביטוח/עיריות …. שנגמר עידן הפראיריות והכניעה להפחדות שלהם. מקווה שהסיפור יהווה השראה לרבים אחרים שיעמדו על זכויותיהם כשאחרים ינסו לרמוס אותם

קודם כל – כבוד.
הבעיה היחידה עם התביעה היא שכמו שאני רואה את זה, לא נגרם לך נזק שניתן לכמת בכסף – ובסופו של דבר, כשאתה מגיש תביעה, צריך לנקוב בסכום שמתייחס לנזק/הוצאה כלשהם

גם לי זה קרה…
באו אלינו באישון לילהשני גברים (ערסים) ואיימו שהקומה למטה בבית הפרטי שלנו הוא חיבור פיראטי למרות שהם (מתקין של הוט) חיברו אותו ואני אף משלם על הממיר שהם התקינו אותו.
לאחר שאיימו עליי בתביעות והציעו לי מעיין עסקת פשרה הבנתי שמשהו מסריח ואמרתי להם שאני מזמין להם משטרה כי חדרו לשטח פרטי.

הם ברחו כל עוד נפשם בם.
את מספר הרכב שמרתי למקרה שהם גנבים או משהו אבל עכשיו אני מבין שהם חלק מעובדי הוט למרות שמיד התקשרתי להוט ונתתי להם את מספר הרכב והכחישו בתוקף שזהו רכב שלהם.

בושה להוט,
היום אני עם ממיר של עידן פלוס ומרוצה פי כמה.
יש לי זמן לעשות דברים אחרים.

אז, שלא יעבדו עליכם 🙂
שרון

קרה לי בדיוק אותו דבר לפני כמה שנים.
אצלי, אחרי בקשת ניתוק מפורשת וחתומה הם השאירו הכל פועל ואחרי שנה הגיע טכנאי "בדק" וטען שאנחנו מחוברים.
לא עזר שום דבר, העניין נסגר בדיוק כמו שאתה מתאר – עם חבילה להוט והתחייבות.
ממש מרגיז

ועוד עצה לגבי ביהמ"ש – כמו שכבר נאמר, מהצד השני יגיע מישהו שיותר מדבר את השפה.
הטיפ שאני יכולה לתת לך בהקשר הזה הוא בעיקר להיות ענייני. השופטים שומעים אלפי תיקים בשנה, ואין להם יותר מדי סבלנות. דבר קצר ולעניין, תדגיש בכתבי הטענות את העיקר, ותהיה מוכן לכך שביהמ"ש הוא לא המקום להשיג צדק – מקסימום מקום שיאפשר לך לקבל פיצוי סביר על עגמת הנפש ואבדן הזמן.

בנוסף, מכיוון שלמיטב זכרוני כבר ניתנו פסקי דין נגד הוט בסיטואציות דומות, יכול להיות מועיל אם תאתר כמה פסקי דין כאלה, ותציג אותם בפני ביהמ"ש, כדי להדגיש את העובדה שהוט לא רק פועלת בצורה שתיארת, אלא גם ממשיכה לנהוג כך, תוך התעלמות מפסקי דין שניתנו.

בהצלחה!

כל הכבוד! מוכנה להיות עדת אופי במשפט.. כשגרתי בבאר שבע כסטודנטית, שני ביריונים עם קלסרים טענו שהם "מהתשתיות" ודרשו לבדוק משהו בבית. הסכמתי רק לדבר איתם בחדר המדרגות, הם ניסו להציץ לדירתי ולשאול שאלות תמימות כגון האם אני צופה בטלויזיה. הם התעקשו וחפרו וניסו לתמרן את זה כאילו אני חייבת להוכיח את חפותי. באותו הרגע קלטתי מי הם ודרשתי שיתחפפו, הם התחילו לאיים בתביעה תוך שהם רושמים בקלסר רב החשיבות שלהם שמבחינתם אני מחוברת פיראטית.. התחלתי לצלם אותם בסלולרי תוך שאני מכנה אותם חצופים, מטרידים ומאיימת בתביעה משלי. הם המשיכו לצלצל בדלתות אחרות בביניין תוך שהם מכסים את פניהם עם הקלסר כדי שלא אצלם אותם, עד שהתייאשו וברחו.

למען הסר ספק אין לי טלויזיה, אבל בחצי מבתי הסטודנטים יש מכשיר ישן שמשמש בעיקר כמעמד לעציץ, והאנשים המרושעים האלה נטפלים לסטודנטים [שמרויחים שכר מינימום בשירות הלקוחות העלוב של כל חברות התקשורת האלה] ומנסים לסחוט ולאיים כבר שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *