- צבר – בלוג עם קוצים - https://tsabar.no-ip.org/blog -

סוף העולם

* אז הגיע סוף העולם. נו שוין. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

* אני ואתה, נשנה את סוף העולם. אמרו את זה קודם [1], לפני, זה לא משנה.

* אז מה לא יקרה מחר:

– לא יפגע בנו אסטרואיד
– לא יגיע כוכב לכת ויחסל אותנו
– לא ינחתו חייזרים
– ולא כל הרי הגעש יתפרצו בו זמנית יחד עם רעידות אדמה.
למה אני כ"כ בטוח? פשוט: כי אם נאס"א יודעים לחזות ליקויי חמה שיתרחשו בעוד אלפי שנים ברזולוציה של שניות בודדות – ועד עכשיו הם צדקו בכל התחזיות שלהם – אני סומך עליהם גם בתחזית שמחר לא יקרה כלום [2].

* ומה בכל זאת כן יקרה מחר? ובכן, מחר יום ההיפוך החורפי. מחר היום הכי קצר בשנה והחל ממחרתיים הימים יתחילו להתארך. אין קשר לסוף העולם, זה קורה כל שנה ב-21 בדצמבר. אה, גם גשם (וגם זה קורה בכל שנה). ויתכן שגנגנם סטייל [3] יהיה הקליפ הראשון ביוטיוב שעובר את קו מיליארד הצפיות (השמועה מספרת שכמות ה-unlike שיש לגנגנם סטייל שווה לכמות המעריצות של הילדון שכיכב עד לאחרונה כשיאן הצפיות של יוטיוב. הס מלהזכיר את שמו, לא רוצה פקאצות בבלוג שיגיעו הנה מחיפוש שמו בגוגל).

* למי יהיה מחר סוף העולם? סטטיסטית, לפחות איש אחד בעולם ימות בפתאומיות ובשביל משפחתו זה יהיה סוף העולם (אם כי הם בוודאי יתאוששו בחודשים הקרובים).

* מעניין כמה מטורפים שחברים בכתות משונות יתאבדו מחר מחשש אמיתי לאפוקליפסה. עצוב אבל קיים. עשו זאת מטורפים רבים לפניהם.

* מה כן יכול להשמיד את העולם (לאו דווקא מחר)? מספר הכחדות המוניות התרחשו בעבר בכדור הארץ, ובאף אחת מהן לא היו מעורבים חייזרים. אז מה היה לנו כאן? אסטרואידים, התפרצות של המון הרי געש, וגם התפרצות קרני גמא ביקום.
– נגד אסטרואידים יש לנו את פרויקט מגיני ארץ [4].
– הרי געש לא מתפרצים כולם ביום אחד וההכחדה ארכה תקופה ארוכה ולא ביום אחד.
– נגד התפרצות קרני גמא אין מה לעשות. התפרצות קרני גמא ברדיוס של כמה אלפי שנות אור מכאן שתתרחש בדיוק מחר היא בסבירות נמוכה מזו שאני אזכה בלוטו (ואני לא שולח טפסים). אבל באופן כללי יותר – כנראה שבמאות מיליוני השנים הקרובות תהיה הכחדה נוספת מהסוג הזה. ועם כל הלווינים המשוכללים שיש לנו, אין שום דרך לחזות את זה ולהזהיר: קצב התקדמות קרני הגמא ביקום היא מהירות האור, מה שאומר שההתראה לא תוכל להגיע אלינו לפני הקרניים הקטלניות.
דרך אגב, התפרצות של הרי געש לכשעצמה אינה הורסת את העולם, אבל האוויר באטמוספירה נעשה אינו ראוי לנשימה. שאלה פתוחה: מה יהיה אם נמשיך לשחרר לאטמוספירה את הפחמן הנחצב ממעמקי האדמה ונשרף במכוניותינו? רמז: כנראה שלא יהיו הרבה שיחגגו את מעבר המילניום של שנת 3000, והתקופה שלנו תיחשב לאחת החשוכות והמלוכלכות בהיסטוריה האנושית.

* בסוף העולם, ממש בקצה המפה, ישנו מקום. הוא נקרא ניו זילנד. בגלל הפרשי שעות, התאריך בניו זילנד עכשיו הוא 21/12/2012, והם טוענים שהכל בסדר [5]. הם בטח חיים בעולם אחר. אה, הם חיים בניו זילנד. אם העולם לא היה כדור, זה המקום שבו האוקיינוסים היו נשפכים לחלל. והם אומרים שזה לא סוף העולם. שיהיה.

* לפני שעה קלה אשתי היקרה מיצתה את שאלת סוף-העולם-כן-או-לא במשפט אחד: "אני הולכת לישון, לילה טוב. אם אני אקום מחר בבוקר אז סוף העולם עוד לא הגיע". אני חושב שאצטרף אליה עכשיו.

אז שיהיה לכולנו לילה טוב וסוף העולם שבוע מהנה.