מה 7?

לפני שבוע יצאה חלונות 7. סבתא שלי התקשרה מהקבר כדי להתעניין.

למה הם קוראים לזה חלונות 7? אולי כי הם העתיקו את הקוד של לינוקס בשנת 2007? מוזר, אבל תמיד יש לי הרגשה שבעולם הלינוקס התוכנות הרבה יותר מעודכנות.

הנה, אצלי למשל: אני לא רוצה 7, ואפילו לא 8. בשעה זו אני מוריד את 9.10 (אויש כמה ששרתי אובונטו עמוסים עכשיו… לפי איך שזה נראה עכשיו, גם כשאקום בבוקר לא יהיה לי מה להתקין. רק האתר היווני עוד מתפקד איכשהו).

אז לכבוד הקמפיין הפרסומי שמיקרוסופט הוציאו לרגל השקת חלונות-זכוכית-שבירים-ומתנפצים-בקלות גירסה 7, אני מוציא קמפיין משלי:

(זמן עליית המערכת)

45 שניות ↵ 24 שניות. (*)

פשוט יותר מהיר.

(תקופת שחרור גירסאות למערכת הפעלה)

3 שנים ↵ חצי שנה.

פשוט יותר מתקדם.

(הסיכוי להידבק בוירוס)

1 ↵ 0

פשוט יותר בטוח.

(צריכת משאבי מחשב)

פטיש ↵ אוויר

פשוט יותר קל.

(תאימות תוכנות)

אין עוד מלבדי ↵ אחד בשביל כולם בשביל אחד

פשוט יותר מתאים.

(עדכונים ותיקוני באגים)

שבועות ↵ שעות

פשוט יותר מהיר.

(אנטיוירוסים)

לאחר הנזק יגיע התיקון ↵ הקדמת תרופה למכה

פשוט יותר עדכני

(התקנת הרבה תוכנות בקליק)

חפש, הורד, נקסט, נקסט ↵ סמן אותם ואשר (*)

פשוט יותר חכם

(זכויות יוצרים ורשיונות)

מוּכְוַון חברות מסחריות ↵ מוכוון משתמש

פשוט יותר ידידותי

אולי שכחתי כמה פרטים… פתוח לתגובות.

תתחדשו.

* השם לכתבה זו נלקח כמובן מהמערכון "המוסך" של הגששים. התשובה הידועה היא "מה כמה?" (דקה 8 במערכון)

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

9 תגובות ל“מה 7?”

  1. מאת פלי:

    הפיסקה הזו: –
    "(תקופת שחרור גירסאות למערכת הפעלה)

    3 שנים -> חצי שנה."

    תקן אותי אם אני טועה, אבל מאז יצאה חלונות XP למכירה ועד מכירת חלונות ויסטה עברו 7 שנים לא 3….. ככה שהייתי שוקל להוריד את הפסיקה לחלוטין מיקרופסט לא מחויבת בכלל בשום תוקפת זמן לזמני יצאה של גרסאות חדשות יש ידיעות על 8 ו9 אך זמני היציאה הם כנראה 2012 , 2014 שוב כנראה! שלא כמו אובונטו יש תאריך ליציאת אלפא מיד שיצבה אחרונה משוחררת (אגב אולי יש לMS יתרון פה , לי נראה כאילו קנוניקל עושה הכל כדי לעמוד בלוח זמנים גם הם זה אומר לשלם ביציבות.)

    גם עם הפיסקה האחרונה יש לי בעיה: –
    "(התקנת הרבה תוכנות בקליק)

    חפש, הורד, נקסט, נקסט -> סמן אותם ואשר (*)

    פשוט יותר חכם"
    באובונטו זה חפש סמן אשר תתפלל שלא תצטרך לפתוח טרמינל.

    לא שאני פוזל לחלונות כמובן אבל בכל זאת יש לדייק ^^.

  2. מאת אריאל:

    אהבתי את הרעיון. מיקרוסופט עובדת הפעם הרבה על פרסום, לדעתי כי הם הפנימו שהכשלון של ויסטה היה הרבה בגלל דעת קהל שלילית, בגלל איטיות בממשק המשתמש ועיקר בגלל שלמשתמשים קשה לשנות הרגלי עבודה. לכן הפרסומות שלהם מתמקדות בכמה מסרים שהעיקרי שבהם "פשוט X". ואם למשתמשים קשה לשנות הרגלי עבודה מחלונות לחלונות, יהיה להם קשה גם לשנות ללינוקס או מק.

  3. מאת tsabar:

    פלי – חוץ מההשהיה הארוכה של ויסטה (שבהתחלה נקראה לונגהורן, והחליטו לכתוב אותה מחדש וכו' וכו'), בערך כל 3 שנים הם מוציאים גירסה חדשה.
    דבר שני – לי עוד לא יצא לפתוח טרמינל בשביל להתקין תוכנה (למעט הפעמים שהתחלתי את התהליך בתוך טרמינל ואז מן הסתם גם השלמתי אותו שם). גם לא הבנתי למה אני צריך להתפלל – תמיד גם סיימתי את תהליך ההתקנה/עדכון בהצלחה.

  4. מאת חתול:

    24 שניות עליה של המערכת? מוזר. למרות כל הפרסומים על המהירות אצלי זה לוקח יותר מדקה.
    אמנם לא מדובר על מחשב חדש אבל בכל זאת…

  5. מאת Ddorda:

    המחשב שלי ישן יחסית (4/5 שנים) וזמן עליית המחשב שלו הוא אולי 15 שניות…

    פלי: אם אני לא טועה למייקרוסופט יש הסכם עם אינטל שכל תקופת זמן מסוימת כל אחד מן הצדדים מוציא גרסה חדשה יותר. מכאן לדוגמה נולדה מערכת ההפעלה ME.

  6. מאת idan44:

    אני דווקא חושב שזה חכם לא להוציא גרסה חדשה כל חצי שנה!

    כל חצי שנה להתעדכן או לחלופין, שזמן העידכונים שלך יקטן. כאשר מוציאים גרסה למשך כמה נים יש עידכונים יותר גדולים וחדשים ויש תמיכה יותר ארוכה. אובונטו לא נותנת תמיכה גדולה כמו שמיקרוסופט נותנת. עם כל הכבוד.

  7. מאת חתול:

    אולי זמני הטעינה הארוכים שלי נובעים מכך שהכונן עליו אובונטו מותקנת ישן בכמה שנים מהמחשב שלי.

  8. מאת צחי:

    חלק מהטענות שלך פשוט לא נכון.

    (תקופת שחרור גירסאות למערכת הפעלה) : אפשר לחשוב איזה קפיצות מדרגה יש בין גרסאות אובונטו. בערך כמו ההבדל בין XP SP1 ו-XP SP2. בסך הכל הם לא מתקדמים הרבה יותר מהר (כלומר, תוך כמה שנים הם עשויים ממש להדביק את וינדוז באיכות שלהם).

    (הסיכוי להידבק בוירוס) : כי אף אחד לא יבזבז את הזמן שלו על פיתוח וירוס ל-0.8% מהמחשבים. חוץ מזה, אני מניח שאידאולוגית רוב כותבי הוירוסים מחבבים את לינוקס ולא ירצו לפגוע בה. אבל זה רק ניחוש.

    (תאימות תוכנות) : לא הבנתי את הטענה כאן.

    (התקנת הרבה תוכנות בקליק) : כשיש מליוני תוכנות (ואתה יודע שזאת לא הגזמה), קשה לשים את כולן במרכז הורדות אחד. מלבד זאת, כאשר כל אחד יכול לפרסם את התוכנה שלו באתר שלו, הרבה יותר קל להפיץ תוכנה, מאשר לתת אותה למאגר שיקח לו זמן עד שיכניס אותה למערכת, אם בכלל (כי היא לא חופשית?). וגם, אובונטו לא מאפשר לעדכן גרסאות של תוכנות בין עדכונים של המערכת. אתה תקוע עם הגרסה הקודמת, גם אם יצאה גרסה חדשה, עד שתצא גרסה חדשה של מערכת ההפעלה.

  9. מאת lightpriest:

    צחי, כל מה שכתבת הוא פשוט לא נכון.

    יש הבדלים מאוד גדולים בין הפצה להפצה. הפצות אוקטובר הן לא LTS, ומן הסתם הן גם יהיו פחות יציבות ויהיו בהם יותר באגים (בין אם זה בUI ובין אם בתפעול עצמו). גם הפיצ'רים שתראה בהן לא יהיו כל כך שונים, ההבדלים הגדולים הם בין גרסאות LTS שונות.

    הסיכוי להידבק בוירוס הוא אפסי כי אם אתה מתקין תוכנות אך ורק ממנהל החבילות הסיכוי שייכנס לך וירוס משם הוא אפסי, פיירפוקס הוא דפדפן מאובטח ואני לא זוכר שיצא עדכון אבטחה לאובונטו שהסיבה שבגללה הוא יצא היא Remote code execution. תהליך לא יכול להחליט על דעת עצמו שהוא תהליך מערכת, הוא לא יכול למחוק קבצי מערכת (אלא אם כן איפשרת לו כמובן). הנזק הכי גדול שהוא יכול לעשות הוא למחוק את הקבצים שלך. וכשמדובר בקוד פתוח, פאטש שמטפל באקספלויט (או מה שזה לא יהיה) יצא עוד לפני שהוירוס בכלל הגיע אליך.

    למה אי אפשר לשים את כל התוכנות (או לפחות רובן) במרכז הורדות אחד? למי זה מפריע?
    גם באובונטו לא הכל במאגרים שהיא מגיעה איתן. אם אתה רוצה תוספות ודברים שאין במאגרים, תוסיף מאגרים נוספים ויש את האינטרנט באופן כללי. אבל זה נדיר מאוד שהתקנתי תוכנה מהאינטרנט 🙂

השארת תגובה