צבר אתר עם קוצים: סיכום חצי שנתי

חצי שנה עברה חלפה לה מאז ש"צבר" עלה לאינטרנט.

איך הזמן עובר כשנהנים…

אני עוד זוכר את הפוסט הראשון שכתבתי בבלוג מיד אחרי שסיימתי להגדיר אותו ועוד אף אחד לא ידע את הכתובת. התפלאתי לראות שאחרי כמה שעות גוגל כבר ידע את הכתובת הזמנית שלי, וזאת מבלי ששלחתי אותה לאף אחד.

זוכר את בקשת העזרה בתהליך בחירת השם לאתר, את הפרסום הפומבי הראשון של האתר שלי (כמה ימים לפני זה העברתי לכמה ידידים את הכתובת הזמנית). ואת הייאוש שבא כשיומיים אח"כ נשרף לי ספק הכוח של השרת, והאתר הושבת.

כעבור שבועיים הוא עלה מחדש, ולאחר מכן התחילה שרשרת של החלפת מחשבים המשמשים את אחסון האתר, שסופה לפני חודש בהתקנת מערכת הפעלה נקייה וחדשה. מאז האתר עולה (כמעט) חלק, ונפסקו (כמעט) לגמרי הניתוקים שלי מהאינטרנט. רק אתמול, בדיוק חצי שנה אחרי ההתקנה הראשונה, הפסקת חשמל ארוכה בביתי גרמה להשבתת האתר משעות הצהריים ועד לשעות הלילה, כשהגעתי הביתה להדליק מחדש את השרת.

עם הזמן האתר גדל והתפתח, החליף עיצוב, נכנסו יותר קוראים (והרבה יותר רובוטים), ואפילו גוגל דירג אותי יפה. מאז נוספו עוד כמה דירוגים שכאלו בגוגל – למשל כל מיני קומבינציות חיפוש לרגל 40 שנה לנחיתה על הירח, שמפנים למאמר הזה. נסו ותהנו (תידעו אותי גם:) ). גם כמה מילים שכתבתי על שביתת המנחים באו"פ הגיעה לידי מנחה שהתנגד לשביתה, ששם אלי קישור מטוויטר והפך את המאמר הנ"ל לנקרא ביותר בתולדות הבלוג (למרות שאת המונה לכמות הצפיות של המאמרים בבלוג התקנתי מאוחר יותר ולכן המספר האמיתי של הצפיות גדול יותר).

לפני כמה ימים הוספתי שרת SMTP והיום אפשר לשלוח כתבות לחברים באימייל, וגם לי יש אימייל משלי על השרת. גם אפשרות קלה להדפסה נוספה בבלוג. בקרוב אני מתכוון להתקין תוספים בבלוג שיאפשרו קבלת אימיילים אוטומטית מהאתר ברגע שיש עדכונים. עדכון: הוספתי גם אפשרות לקבלת אימייל על תגובה במאמר שמעניין אתכם, וכן אפשרות לרישום לעדכונים באימייל ברגע שמתפרסם מאמר נוסף (הנה קישור, מופיע גם כעמוד רישום מנוי לפוסטים בתפריט "עמודים", שנמצא למטה בפאנל שמשמאל).

בסיכום: חצי שנה עברה, יש עוד הרבה לאן להתפתח, ומסתבר שהאתר מפורסם הרבה יותר ממה שחשבתי שהפוטנציאל שלו יכול: מספר דו-ספרתי של כניסות ביום, רובם גולשים מזדמנים שמגיעים מהפניות בתוצאות החיפוש בגוגל. מונה הכניסות בדף הראשי מתעדכן רק עבור מי שפותח את הדף הראשי, ולכן לא מדייק. הכיוון הכללי של האתר כבר ברור היום – הבלוג הוא מרכזו של האתר. שאר הדברים כנראה פחות מעניינים. ואני בהתחלה חשבתי שהמצב יהיה חצי-חצי לבלוג ולשאר חלקי האתר, אבל אפילו אם אהיה זהיר בדברי, אני יכול לומר בבטחה שלמעלה מ-95% מהכניסות לאתר הן לבלוג, וזו הסיבה שהוא עוד מתעדכן ושאר חלקי האתר כמעט ולא מתפתחים. הפידבקים שלכם חשובים לי כדי לרצות לכתוב עוד. אם ההרגשה הייתה שאני כותב לעצמי, הייתי כותב הרבה פחות. הגעתי הנה בשבילכם, ונשארתי פה בגללכם.

עכשיו אני אבקש דבר מיוחד: כל מי שרואה את המאמר הזה, כולל כולם, בבקשה להשאיר לי תגובה. בני משפחה, חברים, קרובים, רחוקים, אנשי אובונטו וקוד פתוח, גולשים קבועים ומזדמנים, כווולם. אני עושה ניסוי בהיענות, מקווה לשבור את שיא התגובות למאמר בודד בבלוג.

שלכם בברכה,

בעז "צבר", יולי 2009.

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

19 תגובות ל“צבר אתר עם קוצים: סיכום חצי שנתי”

  1. מאת אילן:

    אובנטו שולט 🙂
    אני גם מנסה לפרסם את הבלוג שלי ולהצליח איתו.. מקווה שני אצליח כמוך 🙂

  2. מאת akiva:

    משום מה הרסס שלי לא עודכן כך שהגעתי לפוסט הזה דרך הפורום.

    בכל אופן אני חייב לציין שכשראיתי את הכותרת "חצי שנה לצבר" הדבר היחיד שקפץ לי לראש היה ההמשך של המשפט (שמשום מה החסרת) "ומתוכם חודשיים וחצי של פעילות" 🙂
    שיהיה במזל טוב…

  3. מאת פלי:

    אני חושב שעמוד הראשי של האתר דל מדי הבלוג מועצב יפה יש קישור לכל העמודים של האתר לכן הבלוג הוא עמוד הראשי ^^"

    כל מה שנשאר לי להגיד זה מזל טוב על חצי שנה ^^. למדתי המון מפוסטים שאתה מפרסם על עולם הלינוקס בכלל איך עובד מחשב ^^. נכון יש לא מעט פוסטים שאני יוצא מהם במבט WTF XDDD אבל למדתי גם מהם המון ^^.

    גם נורא מעניין לקרא את הפוסטים שלא קשורים למחשבים כמו הפוסטים נגד שביתה המרצים שהתקשורת פשוט לא מתיחסת אליכם לכן אתה סוג של מקור מידע אמין בנושא ^^.

  4. מאת tsabar:

    תודה אילן, עקיבה, פלי.
    עקיבה – אני יכול להבין את מה שכתבת כעקיצה, אבל גם כמחמאה. אם אתה כותב חודשיים וחצי נטו סימן ששלושה חודשים לא ניסית להיכנס לאתר…. חחח…
    אבל עוד צד חיובי: למרות הכל יש עדיין גולשים באתר.

  5. מאת idan44:

    אני באופן אישי נוהג להתחבר לבלוג שלך פעם ביום או יומיים.
    הבלוג מצחיק ונחמד במיוחד.:)

    תמיד כיף ללמוד דבר חדש!

    עידן44.

  6. מאת shooshooo:

    עד מאה ועשרים
    b-_-d

  7. מאת ג'וני כהן:

    אחלה בלוג ואחלה של חצי שנה
    היו פוסטים שאהבתי יותר כמו של הג'וק וכאלו שלא אהבתי בקשר לרב עובדיה
    אבל בסיכום אחלה בלוג (היתי עושה בו כמה שינוים)

  8. מאת משה:

    עוד אחד מאובונטו…
    מאמר חביב ובהצלחה בניסיון שבירת השיא, מגיע לך, אמנם אני לא קורא את הבלוג אבל אתה כותב טוב, פשוט בלוגים לא מושכים אותי אבל אולי אתחיל קצת, נראה

  9. מאת Ddorda:

    חצי שנה? ואתה עוד קורא לי צעיר?
    האמת שממש כיף לקרוא את הבלוג שלך, אני כל יום מסתכל בכליון עיניים על קורא ה־RSS לראות אם כתבת משהו חדש.

  10. מאת שזיף:

    אחלה בלוג אין ספק
    אחד הבלוגים היותר טובים שאני קורא.

  11. מאת tsabar:

    תודה עידן, שושוו, ג'וני, משה, דור ושזיף!
    כיף לקבל תגובות כאלה.
    ג'וני – לרגע לא חשבתי שכולם יאהבו את מה שכתבתי על הרבובדיה. גם אני לא אהבתי את מה שהוא אמר, וכ"כ כעסתי עד שהסרתי את מחסום ה-"הבלוג הזה הוא לא בלוג מחאה" שלי וכתבתי את אשר על ליבי, תוך ידיעה שאפילו חלק מקרובי משפחתי לא יאהבו את מה שכתבתי.
    משה – הרבה דברים למדתי מתוך בלוגים, הבלוגוספירה היא בסה"כ דבר חיובי.
    דור – קורא (ומגיב) קבוע. למי קראתי צעיר? אבל בינינו, גם אתה התחלת לכתוב ברצינות רק בינואר…

  12. מאת Ddorda:

    אני משתדל להגיב בכל בלוג שאני קורא, אין יותר כיף מלראות שיש אנשים שקוראים לך את הבלוג.
    בקשר לצעיר, ניצחת 😛

  13. מאת akiva:

    די, אני צוחק אל תקח אותי קשה…
    ואל תגיד עלי שאני לא ניסיתי להכנס לאתר כי גם כשהנייד שלי היה בתיקון ולא נכנסתי לבלוגים זה היה אחד הבלוגים הבודדים שהתאמצתי ונכנסתי אליהם דרך הנייח,
    את זה את חייב לקחת כמחמאה.

  14. מאת tsabar:

    עקיבה – לא לקחתי אותך קשה, זה בסדר. צחקתי יחד איתך.

  15. מאת לאה צחור:

    אילן אילן במה אברך?
    שיהיו מעיינות תחתיך? – יש מעיינות תחתיך!
    שיהיו פירותך מתוקים? – פירותך מתוקים כבר עתה!
    שיהיה צלך נאה? – צלך נאה ביותר!

    אלא יהי רצון שכל נטיעות שיצאו ממך יהיו טובים כמוך!

    (או בעברית, הלוואי וגם הבלוג שלי יגיע ליומולדת חצי שנה כמו שבלוג שלך למרות ועל אף כל הקריסות הגיע!)

  16. מאת האשה שבבית:

    כל הכבוד בעלי היקר!
    למרות כל מה שאני אומרת על הבלוג ועל שעות הרבות שאתה משקיע בו,אני מאוד שמחה בשבילך שיש לך קהל קוראים שנהנה לקרוא מה שאתה כותב.
    תמשיך כך!!!!!!!!!!!

  17. מאת אני..:

    אני נכנס לבלוג של מדי שבוע ונהנה לקרוא אותו.
    המשך כך

  18. מאת שרה:

    האישה שבבית יש לך במה להתגאות אחלה פוסט (-:

  19. מאת מיכאל:

    מזל טוב בועז!
    וכל הכבוד

השארת תגובה