גשמי קיץ

למרות שזה נשמע מוזר לאוזניים ישראליות, ברוב העולם יש גשם גם בקיץ. אז נכון שעכשיו אמצע אוגוסט, אבל אני נוסע לעבודה עם מטריה.

גשם בקיץ זה לא קר. פשוט כי לא קר בקיץ. המשמעות של גשם לא קר היא בעצם סנדלים (סנדלי שורש כמובן 🙂 ), חולצה קצרה ומטריה. לפעמים יוצאים לבלות בחוץ אז לוקחים מעיל גשם מניילון. גשם הוא לא סיבה לא לצאת לבלות. אם מוסיפים לכך את העובדה שהטמפרטורות בחורף והשלג והימים הקצרים לא מוסיפים רצון לצאת החוצה, מבינים למה קצת גשם לא מונע מאף אחד לצאת החוצה.

אז הנה כמה אנקדוטות על גשמי קיץ לטובת הישראלים שמתגעגעים לגשם:

קודם כל מזג האוויר הפכפך. יום יכול להתחיל בשמש נעימה, להתחלף בתוך שעה למעונן כבד, להוריד כמויות מטורפות של גשם (ברמה של הצפות), ואחרי 3 שעות להיעלם כאילו כלום. מזל שהתשתיות פה ערוכות לזה, כך שגם אחרי כמה עשרות מילימטרים של גשם בתוך שעה המים מנוקזים היטב במערכת העירונית (מי אמר התחממות גלובלית ושטפונות ולא קיבל). קשת בענן זו תופעה נדירה יחסית בישראל בגלל מזג האויר היציב, אבל פה בכל פעם שיש התחלפות מהירה בין גשם לשמש יש קשתות יפות ולפעמים אפילו קשתות כפולות.

בנסיעה באוטו ביום רגיל, בד"כ החלונות פתוחים. יש אויר טוב בקיץ הקנדי ביחס לישראל, במיוחד בתוך נסיעה. אם מתחיל גשם אז אין ברירה וסוגרים חלונות כי לא רוצים להירטב, אבל אז חייבים להפעיל מזגן כי חם מידי באוטו. גשם בחוץ, קירור בפנים.

תמיד אחרי גשם הלחות עולה למאתיים אחוזים ונהיה חנוק. הימים הכי חמים הם הימים המעוננים והגשומים.

סנדלי שורש זה כיף, אבל למרות שהגשם לא קר, התחושה לא כיפית במיוחד בכפות הרגליים והאצבעות כשמתחיל טפטוף. אז לפעמים יוצאים מהבית בנעליים רק בשביל שכפות הרגליים ישארו יבשות.

וכמובן עניין הצמחיה – כבר הספקתי להצטייד בקקטוסים חדשים אחרי המעבר. את הקקטוסים אני שומר בחורף בתוך הבית ובקיץ מוציא החוצה לשמש – אהם, סליחה – לשמש וגשם כאחד. קקטוסים לא צריכים הרבה מים אבל שאר הצמחיה כן. מאז תחילת הקיץ השקיתי את הצמחיה שלי אולי פעמיים או שלוש – הגשם עושה את השאר.

כמה נדיר לראות גשם בקיץ? ובכן כמו שכבר כתבתי – ברוב העולם יש גשם בקיץ. מספיק להתבונן בתמונות של כדור הארץ מהחלל כדי לראות שעננים מכסים את רוב הכדור כמעט בלי הבדל בין חצי הכדור הצפוני לחצי הדרומי. קיץ או לא, עננים וגשם יש ברוב העולם. אז כשאני מספר לאנשים פה שבישראל אין סיכוי לגשם בין מאי לספטמבר, וגם אין כמעט עננים, רובם מרימים גבה.

אה, וגם זה קרה לנו פעם אחת: היינו בחוף הים והתחיל להתענן, ואז הגיע גם גשם. חשבנו שעננים כבדים זה הגנה מספיקה כנגד השמש אז זילזלנו בקרם הגנה, ובערב גילינו שזו הייתה טעות ונשרפנו.

לסיכום, נהוג לחשוב שהכל ורוד בחוץ לארץ, אבל למעט חסכון במים להשקיה אני לא מוצא שום יתרון בגשם שמפריע ליהנות מהקיץ, אז תהנו מהקיץ היבש שלכם 🙂

 

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

תגובה אחת ל“גשמי קיץ”

  1. מאת חתול:

    בשביל זה עברת לקנדה, בשביל לחות?
    אבל מהחום כאן כל טיפת מים נשמעת רעיון טוב.

השארת תגובה