מחאת יוקר המחיה והפגנת המיליון

נדיר למצוא אותי כותב בענייני דיומא, אבל הנה זה מגיע…

כולנו נרמסים תחת גלגלי מכונת המיסים, שלא רואה אותנו ממטר. אל תגידו "לי זה לא משנה"/"במה אני כבר יכול להשפיע"/"זה ממילא לא עוזר". אם הלכתם אי פעם לקלפי, סימן שאתם מאמינים בכוחו של העם להשפיע.

במוצ"ש הקרוב אני מזמין אתכם להפגין איתי ועם כל העם נגד יוקר המחיה. יש כאן הזדמנות לעשות משהו שלא נעשה מעולם. זה לא הזמן להישאר בפוזיציה של "אקטיביסט בקליק". חשוב שכולנו נגיע לכיכרות. פיזית, לא רק מנטלית.

אני לא הולך להפגין ממקום של איש שמאל/קיצוני/אנרכיסט/פוסט ציוני/עוכר ישראל/מהפכן/מפונק/אוכל סושי/תל אביבי/whatever. את הסטיגמות אני אשאיר בבית. אני הולך להפגין כי אני לא מהעשירון העליון. מי שטוען שההפגנה היא של השמאל, כנראה קיבל דירה מתנה מביביהו.

בעת שגם עשירון שישי ושביעי בקושי סוגרים את החודש, אני קורא לכווולם לבוא לכיכר. אנחנו מוחים כי לא יתכן מצב שבו מדינת ישראל היא יצואנית הייטק מובילה, מספר 2 בעולם בטכנולוגיות חלל, אימפרייה כלכלית וצבאית (אומרים שאנחנו מגדלים חמניות בדימונה, לא?), ובה בעת לרוב אזרחיה אין איך לגמור את החודש ברמת חיים סבירה. לא יתכן שבאימפריה המזרח תיכונית אין שר בריאות לנהל את המו"מ מול האנשים שלקחו על עצמם להציל חיים.

טייקון מי שלא בא.

גם לך העלו את הארנונה.

גם לך העלו את הארנונה.

ובאיזה עשירון אתם נמצאים?

למידע נוסף על המחאה

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

14 תגובות ל“מחאת יוקר המחיה והפגנת המיליון”

  1. מאת חתול:

    אנשים לא גומרים את החודש כי הם לא יודעים להתנהל נכון.
    אפשר לנסות להתעלם מהקשר של השמאל הקיצוני למחאה, אבל הוא תמיד צץ בסוף.

    אני לא אומר שאין מקום לצעדים כלכליים חדשים אבל זה יצא מפרופורציה.
    והלוואי שהייתי מקבל כסף ממישהו על התגובה שלי.

  2. מאת tsabar:

    חתול, אתה טייקון 🙂
    אבל ברצינות – אני הולך להפגנה על יוקר המחיה. אם ידברו שם משהו שמריח לי מפוליטיקה, אני הראשון לקום וללכת. ולא יהיה לי אכפת אם זה אנרכיסטים או ליברמנים, אני שונא פוליטיקה.

  3. מאת akiva:

    אני עדיין לא הבנתי מה הממשלה צריכה לעשות?
    אנחנו מדינה שיש בה המון הוצאות על בטחון ואין לנו הרבה הכנסות כי אין לנו משאבי טבע משלנו.
    איך בדיוק הממשלה קשורה לעוני הזה? מה ביבי צריך לעשות? לקחת כסף מתשובה ולחלק אותו? גם ככה צורת גביית המיסים החצופה כאן לוקחת יותר כסף מעשירים אז מה רוצים יותר מזה?

  4. מאת elidaian:

    אבל הבעיה היא שקשה מאוד להפריד את השמאל מהמחאה הזאת. רק לדוגמה, בפייסבוק קיבלתי לפחות 4 הזמנות ללכת להפגנה, לפחות על 3 מהן הופיע הלוגו של מרצ. כמו שכולנו יודעים, מרצ זה הימין החדש…
    עוד דוגמה: מובילת המחאה לא עשתה צבא. למה היא מבקשת מהמדינה שתיתן לה, כשהיא למעשה לא נתנה למדינה במה שכולם חייבים לתת? ומעבר לזה, לא רק שהיא לא נתנה למדינה, היא גם חתמה על מכתב השמיניסטים שקורא לעוד אנשים לא לתת למדינה. כלומר, לראייתה, המדינה צריכה לתת לאזרחיה ולא לקבל שום תמורה.
    ואני אתייחס גם למה שנחמיה שטרסלר כתב ב"הארץ" עליה ועל חבריה מובילי המחאה: לטענתו, הם רק דורשים עוד ועוד כסף, מבלי לפגוע באף אוכלוסיה, מבלי לקצץ שום תקציב. פשוט להביא כסף יש מאין. הם מגנים את כל ניסיונות הממשלה לבוא לקראתם בהדברות. הם קראו לטכטנברג להתפטר בלי להיפגש איתו, כי הוא ניסיון של הממשלה לפתור את הנושאים שהם העלו, אבל באינטרס שלהם חשוב מאוד למחות ולהמשיך למחות, לא משנה אם ימצא פתרון. המחאה כנראה תדעך רק כשיהיו בחירות, אבל אז ביבי כבר לא יהיה ראש ממשלה, אז לא צריך יותר למצוא תירוצים למחאה כדי להפיל אותו

  5. מאת tsabar:

    דוגמא למשהו שאפשר לעשות: החזרת פיקוח מחירים למוצרי בסיס.
    דוגמא נוספת: לתת זיכיון לקבלן לבניית בתים קטנים לזוגות צעירים, שימומנו ע"י שכר דירה מפוקח עם אפשרות לקנות את הדירות לאחר תקופה. ראו לדוגמא זיכיון כביש 6. ותלמדו על שיטת win-win.
    אפשר לעשות המון, הבעיה היא שמישהו שותה את הכנסות המדינה. מי דיבר על האיש הרזה שסוחב עליו את האיש השמן?

    בחייאת. נניח והשמאל הקיצוני, אלו שחולמים על הפיכה, ישיגו בחירות מוקדמות. האם יש רוב לשמאל, או שנקבל שוב ממשלת ימין עם פרצופים מעט שונים? גם למצביעי ימין אדוקים אין מה לחשוש מללכת להפגנה.

  6. מאת akiva:

    אפשר לתת רעיונות להמון דברים שניתן לעשות…
    ההורים שלי שילמו עכשיו הון תועפות על שטח שהם קנו, חלק נכבד מאוד מהכסף זה על מיסים מוזרים למנהל מקרקעי ישראל, עוד המון כסף הולך בשביל לזרז את אישורי הבנייה,
    אבל… זה בירוקרטיה, להאמין שזה ישתנה זה בעצם לרצות באנרכיה.

    אנשי השמאל יודעים רק לקטר ולקטר, יש להם המון טענות צודקות על איך שהמדינה מתנהלת והם מביאים המון עובדות נכונות.
    הם טוענים טענות צודקות, אבל אף אחד לא יוכל לתקן את זה, המיסים שאנחנו משלמים לא הולכים לאף בור שחור, יש המון הוצאות ויש חלוקה מצויינת של הכסף (בין הבטחון, החינוך, הבריאות וכו') אבל אין מספיק כסף ואין מה לעשות עם זה.

  7. מאת tsabar:

    אז אנשי ימין לא מקטרים כי הכל טוב?
    או שאולי עדיף להמשיך לשלם הון על גבינות תנובה, שבחו"ל עולות פחות, העיקר לא להראות סימני התנגדות למדיניות רמיסת האזרח, באדיבות "השוק החופשי" של ביבי@שטייניץ?
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3527583,00.html

    אני מתחיל לחזור על עצמי ולהישמע כמו איש שמאל (ואני לא). אעצור כאן.

  8. מאת akiva:

    לא הבנת אותי נכון.
    אני אומר שאין מה לעשות, אנחנו מדינה שההוצאות של המדינה מאוד גדולות וההכנסות קטנות.
    לגבי אנשי השמאל, הם מעלים המון פעמים טענות צודקות, לדוגמא: כל הטענות שלהם על ההתעללות של צה"ל בפלסטינים, יכול מאוד להיות שחיילים לפעמים לא מתנהגים בנימוס לפלסטינים, השאלה היא אם יש דרך אחרת להתמודד איתם.
    לדעתי אין דרך אחרת.
    העובדות שלהם לפעמים נשמעות באמת לא טוב אבל המציאות צודקת.

  9. מאת tsabar:

    בוא נחזור לשאלה המקורית: אם ממשלת ימין בשלטון אז אין טעם לצאת למחות? ואם קבוצת המארגנים המקורית הם שמאלנים-אנרכיסטים-מחבקי-פלסטינים, יוקר המחיה לא נוגע אליך? ואם אדיר זיק ז"ל היה מארגן את המחאה החברתית??

    האם היית מסרב לעבוד במקום עבודה שבו המנכ"ל שמאלני?

    לעניין הימין-שמאל במאבק החברתי יש הילה של חוסר רלוונטיות מוחלטת. חבל שיש ציניקנים שרוצים למוסס את המחאה בטענות מגוחכות, וחבל שיש חצי ציבור שקונה את זה.

  10. מאת akiva:

    קודם כל, אני ממש ממש התכוונתי לסוע לתל אביב בשביל המחאה אבל בסוף זה לא הסתדר (לאבא שלי יש מחר בערב יומהולדת וכל המשפחה שלי כבר סידרו שהם עובדים מחר בבוקר אז לא יכולנו לסוע).אני לא אומר שלא צריך למחות, אני אומר שלא בהכל הממשלה אשמה, לא כל דבר נמצא באחריות המנהיגים ה"מושחתים".לכן, כמובן שמחאה יכולה לעזור כי היא מעוררת אותם להתייחס לדברים יותר ברצינות בגלל שהם מבינים שזה מעניין את העם וזה חשוב לו.עם זאת, לא צריך להיסחף כנגד הממשלה ולדמיין על פתרונות קסם, יכול להיות שניתן לשפר את המצב הקיים, אבל הצורה שבה מגישים את הדברים עקומה בעיניי.

  11. מאת חתול:

    יש בעיה עם הדיור ולבעיה הזו יש לה גם פתרונות אבל כאלה שמארגני המחאה לא יאהבו.
    ניתן לבנות אלפי דירות ביהודה ושומרון בקלות. התכניות מוכנות ונדרש רק אישור שמעוכב מסיבות פוליטיות.
    צריך גם להפנות אוכלוסיה לפריפריה ולחזק את התחבורה הציבורית והכבישים אליה.

  12. מאת עופר:

    שימו לב – Gillette העלתה את מחירי סיכיני הגילוח שלה Fusion ביותר מ 20% ללא כל הצדקה. סתם בגלל שהם מונופוליסטים. בארה"ב המחיר הוא כמעט חצי ממה שמוכרים פה.
    את זה הם עושים בדיוק כאשר יש מחאות.
    את המחירים לקחתי מסופר פארם ומניו פארם.

  13. מאת Ddorda:

    לאכלס את יהודה ושומרון אכן יכול להיות פתרון, אבל יש עליו הרבה יותר מדי מחלוקות. למה לא לאכלס את הצפון והנגב?

    עוד משהו: מעל הכנסה מסוימת (שאת המספר המדויק אני לא זוכר לצערי) משלמים את אותו סכום מסים, כלומר שאדם שמרוויח 100 אלף שקל לחודש ואדם שמרוויח מיליון לחודש משלמים את אותו אחוז מס. במקרה הזה מתמטיקאים גילו את הפרבולה שיכולה לעזור ליצור שיוויון (לדעתי בכל אופן).

    קל להגיד "זה לא אפשרי", אבל אני בטוח שיש המון דברים שכן אפשר לעשות כדי להקל על כולנו.

  14. מאת akiva:

    אין שום מחלוקת על יהודה ושומרון, זה שישנם כמה בני מיעוטים שחושבים ככה לא משנה את מהלך ההסטוריה המפוארת של עם ישראל בארץ ישראל ולא את ההכרה הבנלאומית בכך שאלו שטחים בריבונותה של מדינת ישראל.
    כמובן שיש לאכלס גם את הצפון והנגב.

    לגבי המיסים, אני חושב שיש גבול לכמה שניתן לקחת מבן אדם, לא הגיוני שבגלל שאדם עבד קשה והצליח בחיים יקחו לו את כל כספו, רף של 25% הוא מעל ומעבר לעניות דעתי.

    אני מסכים שניתן לעשות יותר, אני חושב שהטחת אשמה אישית בפוליטיקאי זה או אחר לא תפתור את הבעיה.

    אני חושב שכולנו מסכימים על רוב הדברים מלבד חילוקי דעות קטנים על דברים שוליים.

השארת תגובה