- צבר – בלוג עם קוצים - https://tsabar.no-ip.org/blog -

לא יהיו וירוסים ללינוקס. לא, עם א' סופית

לא יהיו וירוסים* ללינוקס. לא, עם א' סופית.

לא הפכתי למגדת עתידות, פשוט הסתכלתי למציאות בעיניים.

בעקבות תגובתו של צחי [1] לפוסט הקודם שלי בעניין לינוקס ("מה 7? [2]"), התשובה שלי היא שגם אם וכאשר לינוקס תכבוש את העולם בסערה, לא יהיו וירוסים רציניים בלינוקס.

זה שהרבה אנשים חושבים שאם בחלונות יש וירוסים אז בכל מערכת יכול להיות וירוסים, לא אומר שזה נכון. גם הטענה שאין וירוסים בלינוקס רק בגלל שלינוקס היא מערכת הפעלה שולית לא תופס אצלי.

יש אנשים שמבינים יותר ממני: שחר שמש [3], אורי עידן [4] ועוד רבים וטובים יכולים להסביר שטכנית זה על גבול הבלתי אפשרי לכתוב וירוס ללינוקס, והפירצה ברוב המקרים היא המשתמש עצמו.

אנסה לתקוף את הנושא מכיוון קצת אחר:

נניח, אבל רק נניח, שאני לא ממש מבין במחשבים, אבל מבין בבני אדם. אפשר לקרוא לי לרגע אנתרופולוג [5].

תמיד יש מי שמנסה לכתוב וירוסים ללינוקס. הרבה אוניברסיטאות בעולם מלאות במתמחים שמנסים לפרוץ את הסכר. העניין הפעוט הוא שברגע שמישהו יודע איפה נקודת הכשל, מהר מאוד יימצא הפתרון. דבר שני, 0.8% זה המשתמשים בלינוקס בשולחן העבודה, והאמת היא אחרת כשמדובר על שרתים לאינטרנט – שם לינוקס תופסת 50%. ידוע גם שמיקרוסופט היא חברה מסחרית, ולינוקס מהווה את אחד האיומים היותר רציניים על שליטה בלתי מעורערת של מיקרוסופט במחשבי כל העולם. עכשיו תנסו לשכנע אותי שבמיקרוסופט אין מחלקה למחקר ופיתוח וירוסים ללינוקס.

לכן, בתור אנתרופולוג מתקדם ואיש אקדמיה –

1. אם הייתי כותב וירוסים, הייתי מנסה לכתוב ללינוקס כי גם 0.8% זה מיליוני משתמשים.

2. אם הייתי כותב וירוסים, הייתי מנסה לכתוב ללינוקס כי עד 50% משרתי האינטרנט בעולם היו יכולים להפוך להיות בבעלותי.

3. אם הייתי כותב וירוסים, הייתי מנסה לכתוב ללינוקס כי זה היה שובר לכל הלינוקסאים את האף הגבוה (כן, כולל אותי).

4. אם הייתי כותב וירוסים, הייתי מנסה לכתוב ללינוקס כי זה אתגר אינטלקטואלי הרבה יותר חזק מאשר לכתוב סתם עוד וירוס לחלונות.

5. אם הייתי כותב וירוסים, הייתי מנסה לכתוב ללינוקס כי אם הייתי מצליח להפיל יותר מ-5 מחשבים מבוססי לינוקס, ולא בתנאי מעבדה, הייתי זוכה לתהילת עולם בתחום.

יכול להיות שאולי אני טועה ובאמת אין וירוסים ללינוקס (גם/רק) כי זו מערכת הפעלה לא פופולרית במיוחד, אבל העובדה שלינוקס אינה פופולרית לא מפריעה לי, כמשתמש קצה פרטי, להשתמש בה כיום בשולחן העבודה. לכן אפילו אם אני טועה, עדיין שווה כיום להיות לינוקסאי – לפחות עד שלינוקס תכבוש (גם) את שולחן העבודה, ויהיו בה וירוסים כמו בחלונות. בינתים אני מוגן, ואולי זה לתמיד – בואו ניתן להיסטוריה לומר את דברה.

* כולל תולעים, מזיקים, ושאר מרעין בישין. מישהו אמר גוש קטיף [6]?