תשובה פומבית לזה שקילל את משפחתי

"במקום בו אני עומד לפניכם, שופטי ישראל, ללמד קטגוריה על אדולף אייכמן – אינני עומד יחידי. עימדי ניצבים כאן, בשעה זו, שישה מיליון קטגורים. אך אין הם יכולים לקום על רגליהם לשלוח אצבע מרשיעה כלפי תא הזכוכית ולזעוק כלפי היושב שם – אני מאשים. מפני שעפרם נערם בין גבעות אושוויץ ושדות טרבלינקה, נשטף בנהרות פולין וקבריהם פזורים על פני אירופה לאורכה ולרוחבה. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה על כן אני להם לפה ואגיד בשמם את דבר האישום הנורא."

(גדעון האוזנר ז"ל, התובע במשפט אייכמן, בפתיחת משפטו, 11/4/1961)

אינני משווה את עצמי למר האוזנר, ובכל זאת אני רוצה ללמד סנגוריה על ששת המיליונים שנרצחו על לא עוול בכפם בשואת העם היהודי באירופה בין השנים 1939-1945.

אי-שם, באחד מבתי הקברות הקטנים והנידחים בפרברי גוש-דן, ישנו לוח אבן גדול שבו חקוקים לעד עשרות שמות (ואולי יותר) של קרובי משפחתם של אלו שהקימו את היישוב, ואשר נרצחו בשואה. לא הייתי מייחס חשיבות מיוחדת לאותו לוח אבן זה על פני שאר לוחות האבן הדומים הקיימים בארץ, לולא על לוח זה היו חקוקים גם שמות חלק מקרובי משפחתי.

מצבת זיכרון שבה מונצחים גם שמות קרובי משפחתי שנרצחו ע"י הנאצים בשואה

מצבת הזיכרון שבה מונצחים גם שמות חלק מקרובי משפחתי שנרצחו ע"י הנאצים בשואה

יש איזה בן-בליעל שטוען שששת המיליונים שנרצחו (כשליש מהעם היהודי באותן שנים), ובכללם כנראה גם בני משפחתי, הם גלגולי נשמות לא טובים. אני אפילו מנוע מלצטט את דבריו כפי שנאמרו, זה פשוט גורם לי בחילה.

אפשר למצוא את דברי הבלע שלו כאן וכאן, ולהוכחה שזה סדרתי גם כאן וכאן.

מראש אני רוצה להתנצל בפני כל אלו שעלולים להיפגע מהפוסט הזה: אני מקלל רק את הנבלה שקילל את יהודי אירופה באשר הם, ולא אף אחד אחר. ולא, לא ירדתי מהפסים. למרות שהסיפור הזה מוציא אותי מדעתי.

אני רוצה לשאול אותך, הקאדי עבדאללה יוסוף: בשמו של מי אתה מקלל את בני משפחתי? הא? מי שָׂמְךָ? הכרת אותם אישית? תהית פעם על קנקנם? דיברת מעודך ולו משפט אחד עם תושב אירופה שנרצח ע"י הנאצים?

זה נכון, אני מסכים עם דעתם של כולם. אתה הינך איש חכם ונבון, ירא שמיים, גאון בתורה, עילוי רוחני. בזה אין לי ספק.

זה לא שאני מפקפק בך שאתה יודע היטב את התנ"ך שבו גם אני מאמין, הרי אתה יודע כמוני מי היה בלעם בן בעור ומה קרה איתו בסופו של דבר. הלא רק בסוף השבוע האחרון קראת עם כל העם היהודי את פרשת בלק.

ואתה כמו אותו בלעם, מדבר גבוהה גבוהה ש"הכל בשם שמיים", אבל רודף בצע וכבוד. גם אתה מתכוון לקלל, אבל בראי ההיסטוריה אני בטוח שלעם ישראל יצא רק טוב.

אתה חושב שכולם ישתקו לך רק כי אתה בקיא בתורה? אידיוט, תחשוב שוב (רק אם אתה יכול לחשוב, כמובן). ומי היו אותם נרצחים על אדמת אירופה? חלקם גם הם היו בקיאים בתורה. האם אתה מייחס להם את מה שאתה מייחס להם בגלל שצבע עורם אינו כשלך, חתיכת גזען שונא אשכנזים שכמוך? אני – לעומתך – לא מכליל אוכלוסיות בצורה כ"כ גורפת, ולא רוצה להעליב את אלו שגוון עורם דומה לשלך. יש המון בני עדות המזרח שהם מלח הארץ ותפארת המדינה (ע"ע למשל נתן אלבז ז"ל), ויש גם כמה כלומניקים. אין שום פלח אוכלוסיה בעולם שכולם בה טובים אחד-אחד, ואין שום פלח אוכלוסיה בעולם שכולם בה גרועים.

הכללות כ"כ גורפות מתאימות בדיוק לאלו שרוצים להשמיד את כל העם היהודי. הייתי אומר עליך שאתה "חומר ביולוגי", כמו שכינה היטלר את היהודים, אבל אתה אינך חלק מעמי, העם היהודי, העם הנבחר, העם העתיק והנרדף ביותר בעולם, שתורתו מטיפה לשלום אהבה ואחדות, וכן לסליחה ומחילה. הלא בערב יום הבוחר הבא תספר לנו שוב ש"אין דתיים, אין חילונים, כולנו יהודים" ו"ועשית כל אשר יוׁרוּך". ממש בבחינת "נעשה ונשמע" (שמות פרק כ"ד, פסוק ז').

אני אינני שותק כשנבלות מקללות מתים. במיוחד אם חלק מהמתים שאותם מקללים הינם גם בני משפחתי, שמה לעשות – ואני מודה באשמה שאני מהזן "הנמוך" בעיניך – אני צאצא לאותם אירופאים שהיטלר התנכל להם בגולה רק בגלל שאינם אָרִים, וששאריות מהם באו לחיות פה בארץ ישראל. עכשיו אני רואה שגם פה שונאים אותם, ה"אשכנזיפטים", רק בגלל צבע עורם (והעובדה המביישת שהם אינם מחוג מצביעיך). אני בטוח ב-100%, ללא צל של ספק, כי אם השואה הייתה מתרחשת בעיראק, לא היית אומר דברים כאלו נוראיים על בני משפחתך.

תתבייש לך. בגרותך מביישת את נעוריך. על כבוד שמעת? כבוד למת? כבוד לאלוהים? כבוד לזולת? בכלל סוג של כבוד, חוץ מכבוד אליך? וידוע מהתלמוד הבבלי "שכל המשפיל עצמו, הקב"ה מגביהו, וכל המגביה עצמו, הקב"ה משפילו. כל המחזר על הגדוּלה, גדוּלה בורחת ממנו, וכל הבורח מן הגדוּלה, גדוּלה מחזרת אחריו" (מסכת עירובין פרק א' דף י"ג עמ' ב')

על אנשים שמתים מוקדם מידי, אומרים שאלוהים אוהב אותם ורוצה אותם איתו. מה אפשר לומר עליך, זקן טרחני בן 89?

יש לך דיבור עם אלוהים, מה? נו, אז מה יש לו לומר על עתיד הפצצה האיראנית? אולי שיגלה לנו דרכך: מה שלום גלעד שליט, ומתי הוא יוחזר למשפחתו? ולמה נותנים כבוד לאידיוטים כמוך?

מדבר על גלגולי נשמות… מעניין איזה חומר משכר אתה גלגלת לפני שפתחת את פיך…

יש מי שטוען שהיית חזיר בגלגול הקודם, אני טוען שגם עכשיו אתה כזה.

ארור אתה, ארור פיך, ארור אלוהיך (אם בכלל יש לך אחד כזה).

ואלוהיך אינו אלוהי, הקאדי עבדאללה יוסוף. אני עם אלוהַי מדבר אחרת. הנה, קח דגימה:

"מה נאמר לפניך ה' אלהינו יושב מרום, ומה נספר לפניך שוכן שחקים? הלא הנסתרות והנגלות אתה יודע. אתה יודע רזי עולם ותעלומות סתרי כל חי, אתה חופש כל חדרי בטן ובוחן כליות ולב. אין כל דבר נעלם ממך, ואין נסתר מנגד עיניך. ובכן יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתמחול לנו על כל חטאתינו, ותכפר לנו על כל עונותינו ותסלח לנו על כל פשעינו." (מתוך וידוי בתפילת יום כיפורים)

"עד מתי רשעים, ה', עד מתי רשעים יעלוזו?" (תהילים, פרק צ"ד פסוק ג')

"דע מאין באת, ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון." (מסכת אבות, פרק ג' משנה א')

"כל שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו. אין רוח הבריות נוחה הימנו, אין רוח המקום נוחה הימנו." (מסכת אבות, פרק ג' משנה י"ב)

ולסיום: "סייג לחוכמה – שתיקה." (מסכת אבות, פרק ג' משנה י"ז) "וכל המרבה דברים, מביא חטא." (מסכת אבות, פרק א' משנה י"ז)

שלח מאמר זה באימייל שלח מאמר זה באימייל
הדפס מאמר זה הדפס מאמר זה

2 תגובות ל“תשובה פומבית לזה שקילל את משפחתי”

  1. מאת שרה:

    אי אפשר להתייחס לכל האנשים שחסר להם יחס בחיים ומדברים שטויות כמו זה שקילל ….

  2. מאת tsabar:

    גם נכון. אבל כ"כ התעצבנתי מהשטויות שלו, אז כתבתי את מה שהיה לי על הלב.

השארת תגובה