- צבר – בלוג עם קוצים - https://tsabar.no-ip.org/blog -

המרת נוסחאות מאופן אופיס למיקרוסופט וורד

כסטודנט, אני נדרש לעיתים להגיש עבודות לאוניברסיטה שכוללות נוסחאות. כתיבת נוסחאות במיקרוסופט וורד היא סיוט מתמשך – בחירה של סימונים מתימטיים בכפתורים על המסך. לעומתה, כתיבת נוסחאות בעורך הנוסחאות של אופן אופיס היא דילוג קליל על עניין טכני – כתיבה של מילים מיוחדות שמומרות לסימנים מתימטיים, כמעט ללא שימוש בעכבר. לפיכך הבחירה שלי היא ברורה ונוטה בצורה חזקה ביותר לכיוון אופן אופיס.

הבעיה הגדולה היא שהאוניברסיטה דורשת את העבודות בפורמט מיקרוסופט וורד. אז מה עושים? הרבה פעמים אני לא פותח מחשב לשם כך ופשוט כותב עם עט על נייר. לפעמים אני כותב במחשב עם אופן אופיס אבל מגיש את העבודה מודפסת על נייר. לעיתים יותר רחוקות אני מסכם עם הבודק שאני מגיש לו בפורמט PDF או פורמט אחר. אומנם אפשר להמיר מסמך אופן אופיס למסמך וורד – אך בעוד טקסטים ותמונות מומרות בד"כ כהלכה, הנוסחאות מומרות לאוסף של ריבועים ומספרים במקום סימונים מתימטיים.

חיפשתי פתרון קליל שיאפשר לי לכתוב את הנוסחאות במיקרוסופט וורד כמו באופן אופיס, אבל לבסוף הגעתי לפתרון אחר, כזה שממיר בצורה נכונה את המשוואות של אופן אופיס למשוואות של וורד.

הפתרון נמצא כאן [1]. הוראות הפעלה בתרגום חופשי: אחרי שכותבים את העבודה באופן אופיס, שומרים את הקובץ בפורמט DOC של מיקרוסופט וורד. לאחר מכן פותחים את הקובץ בוורד ומפעילים מאקרו שמתקן את הנוסחאות.

בהצלחה במבחנים הקרֵבים.